Regia:David Fincher
Roluri principale:Brad Pitt, Cate Blanchett
Gen:Dramă, Fantastic, Mister, Romantic
Durata:166
Producător:Kennedy/Marshall
Premiera în România:20.02.2009

"Ne este menit să îi pierdem pe cei pe care îi iubim; cum altfel ne putem da seama cât de importanți sunt pentru noi?" întreabă retoric un personaj în "Strania poveste a lui Benjamin Button", o lungă adaptare după nuvela din 1922 a lui F. Scott Fitzgerald. Și în povestea unui om născut bătrân care întinerește la înfățișare pe măsură ce înaintează în vârstă, moartea este întotdeauna parte a țesutului vieții. Povestea începe în New Orleans, unde personajul titular, interpretat impresionant de Brad Pitt cu un accent sudic, se naște cu o față de om bătrân, mama lui murind la naștere. Tatăl său înnebunit de durere, Thomas Button (Jason Flemyng), lasă copilul pe treptele unei case de bătrâni.

Lui Queenie (Taraji P. Henson), îngrijitoarea negresă de acolo, i se face milă de copil, și îl anunță pe scepticul ei coleg (Mahershalalhashbaz Ali) că va crește copilul alb, lucru pe care îl face cu iubire. În acest mediu, moartea este un fenomen natural și frecvent. Tânărul Benjamin, cu fața lui ridată și creștetul chel, șchiopătează ca un bătrân artritic, și sub grija super-protectoare a lui Queenie, are rareori voie să se aventureze departe de casă. Una dintre rezidentele în vârstă îl prezintă nepoatei ei, Daisy (Elle Fanning), care pare a înțelege spiritul tânăr al lui Benjamin, și se înfiripă o legătură.

Pe măsură ce înaintează în vârstă, Benjamin începe să arate tot mai tânăr, deși este încă un bătrân. Cu excepția unei foarte scurte scene care prezintă prima lui experiență sexuală, elementele sexuale directe sunt minime. Mai târziu, arătând acum asemenea lui Brad Pitt pe care îl cunoaștem noi, el trăiește prima lui poveste de dragoste cu Elizabeth Abbott (Tilda Swinton), soția unui diplomat din portul rusesc Murmansk. Când se întoarce în New Orleans, se reîntâlnește cu Daisy, acum interpretată de Cate Blanchett, care aspiră să devină balerină. Deși ea sugerează curajoasă o relație între ei doi, Benjamin refuză, și nu vor avea o relație romantică decât mult mai încolo, când vârstele lor se vor potrivi mai bine. Când se va întâmpla acest lucru, povestea va fi dulce-amară, știind că timpul lor împreună va fi prea scurt deoarece ei înaintează în vârstă în direcții opuse.

În regia lui David Fincher, actorii își interpretează foarte bine rolurile, și efectele digitale remarcabile fac îmbătrânirea și întinerirea foarte credibile. Blanchett apare la început ca o femeie în vârstă aflată pe patul de moarte, fiica ei (Julia Ormond) citind din jurnalul lui Benjamin. Scenariul inteligent al lui Eric Roth (realizat împreună cu Robin Swicord) amintește de mai vechiul lui "Forrest Gump". Această extrem de neobișnuită și adesea melancolică poveste - prezentând o perspectivă unică, adesea profundă, asupra efemerității vieții umane și a felului în care ne purtăm cu oamenii pe care îi întâlnim și în fața lucrurilor pe care le experimentăm, inclusiv moartea - îi pune pe gânduri pe spectatori.

Filmul conține sugerarea de relații sexuale nemaritale, limbaj necizelat, sarcină în afara căsătoriei, adulter, scurtă nuditate parțială și violență din timp de război. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.