Roluri principale:Matthew Broderick, Emma Watson
Gen:Aventuri, Animație, Comedie, Familie, Fantastic
Durata:100
Rating:A-I (G)
Producător:Framestore CFC
Premiera în România:30.01.2009

Cei care se tem că a dispărut cavalerismul, vor fi liniștiți de "Povestea lui Despereaux", o fermecătoare aventură animată despre un șoarece (voce Matthew Broderick) cu urechi imense. Departe de a-i atrage admirația camarazilor săi, însă, aspirațiile cavalerești ale lui Despereaux îl fac să devină un marginalizat în societatea în miniatură din Lumea Șoarecilor. Conformarea temătoare domnește aici, și refuzul lui Despereaux de a se alinia, învățând să fie un fricos, îi îngrijorează pe părinții (voce William H. Macy și Frances Conroy) și pe directorul lui (voce Richard Jenkins). Lumea Șoarecilor se găsește între zidurile castelului Dor, făcând parte dintr-o împărăție a oamenilor odinioară fericită, scufundată în doliu după moartea prematură a reginei sale. În timp ce tatăl ei văduv își plânge în continuu pierderea, cântând melodii melancolice la lăuta lui, prințesa Pea (voce Emma Watson) tânjește după reîntoarcerea timpurilor mai însorite.

Curajul nativ al lui Despereaux este întărit după ce citește, în biblioteca din castel, o carte despre o poveste de dragoste - filmul transmite un mesaj puternic despre bucuria ce poate fi găsită în cititul cărților. El pornește în aventură și o întâlnește pe prințesa tristă, pe care se angajează imediat să o asiste. Această flagrantă violare a timidității rozătoarelor duce la alungarea lui Despereaux în tunelul întunecat și murdar cunoscut ca Lumea Șobolanilor. Aici, în singura scenă care i-ar putea speria pe spectatorii mai mici, el trebuie să lupte împotriva unei pisici înfricoșătoare, în versiunea șobolanilor la jocurile romane cu gladiatori. Dar Roscuro (voce Dustin Hoffman), un șobolan călător, pe care gusturile de gurmand și atracția față de lumină îl fac, asemenea lui Despereaux, un marginalizat, intervine și îl ia pe vulnerabilul șoarece - cu care împărtășește spiritul de aventură - sub protecția sa.

Deși oarecum încărcat cu multiple fire ale acțiunii - Roscuro a fost implicat neintenționat în moartea reginei și există o serie de complicații ulterioare implicând o nefericită fată de la fermă pe nume Miggery Sow (voce Tracey Ullman), care își dorește să fie prințesă - "Povestea lui Despereaux" este încântător de nevinovată și idealistă, fără material problematic. Adaptarea realizată de co-regizorii Sam Fell și Rob Stevenhagen la romanul pentru copii din 2003 al lui Kate DiCamillo celebrează deschiderea curajoasă a eroului ei, în timp ce explorează de asemenea descoperirea de către Roscuro a puterii iertării. Sănătoasă din punct de vedere spiritual și estetic realizată, "Povestea lui Despereaux" poate fi recomandată pentru toți.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.