Regia:Gus Van Sant
Roluri principale:Sean Penn, Josh Brolin
Gen:Biografic, Dramă
Durata:128
Producător:Focus Features
Premiera în România:30.01.2009

"Milk" este o solidă dramă biografică despre un supervizor și activist homosexual, Harvey Milk (Sean Penn), despre ascensiunea lui după trei eșecuri în alegerile în Consiliul orășenesc al Supervizorilor, și respectiv despre asasinarea sa din 1978 - împreună cu primarul George Moscone (Victor Garber) - de către un coleg supervizor, Dan White (Josh Brolin).

Filmul se concentrează mai mult pe activitatea publică a lui Milk decât pe viața lui privată, deși începe cu el celebrându-și 40 de ani de viață în New York și hotărându-se să se mute în San Francisco cu partenerul său, Scott Smith (James Franco). Ei își deschid un magazin pe Castro Street, dar Milk o va lua pe alt drum în urma cristalizării aspirațiilor lui politice pe fondul interesului lui crescut pentru lupta în favoarea drepturilor homosexualilor. Regizorul Gus Van Sant reușește ne oferă o dramă cu aromă de documentar, câțiva dintre colegii lui Milk jucându-și propriile roluri în acest film. Scenariul lui Dustin Lance Black respectă cu scrupulozitate istoria evenimentelor.

Penn joacă bine, și la fel și Brolin în rolul catolicului White. Distribuția reușită o mai include pe Emile Hirsch în rolul activistei Cleve Jones, pe Alison Pill în rolul managerului de campanie Anne Kronenberg, și pe Denis O'Hare în rolul senatorului californian John Briggs, care îl înfruntă pe Milk pe tema acceptării homosexualilor ca profesori în școală. Filmul are evident o tentă pro-homosexuală. Un documentar din 1985 pe aceeași temă ("The Times of Harvey Milk", de Rob Epstein) a câștigat Oscarul.

Filmul conține scurte scene de activitate homosexuală, incluzând săruturi, precum și nuditate masculină, crimă, sinucidere și unele expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.