Frost/Nixon

Regia:Ron Howard
Roluri principale:Michael Sheen, Frank Langella
Durata:122
Producător:Imagine Entertainmen
Premiera în România:23.01.2009

Rareori o piesă de teatru bună face și un film bun, dar "Frost/Nixon" - cu mare succes atât la Londra cât și pe Broadway - poate fi un bun contraexemplu în mâinile experimentate ale regizorului Ron Howard. Deși dens verbal, cronica seriei de patru interviuri realizate în 1977 de britanicul David Frost (Michael Sheen), gazdă de talk-show-uri, cu fostul președinte american Richard Nixon (Frank Langella), căzut în dizgrație, ce au provocat un eveniment tv istoric care a atras recorduri de audiențe, se dovedește un film captivant și alert.

La vremea aceea, energicul Frost era un om de televiziune fără prea mare succes, seriile din SUA fiind anulate iar cele transmise în Marea Britanie fiind în scădere ca audiență. Scenaristul Peter Morgan, care a scris și scenariul la "Regina" și și-a adaptat propria piesă "Frost/Nixon" pentru marele ecran, susține că Frost era un personaj atât de neinteresat de politică încât nici măcar nu votase până atunci vreodată. Cât îl privește pe Nixon, trecuseră trei ani de la demisia sa, după scandalul Watergate, și era nerăbdător să spună versiunea sa, având totuși amintirea aparițiilor pe ecran în dezbaterile prezidențiale din 1960, cu John F. Kennedy, apariții tv care, crede el, l-au costat pierderea alegerilor. Dar un interviu "ușor" cu cineva ca Frost ar putea fi o ocazie bună, iar agentul lui Nixon, Irving "Swifty" Lazar (Toby Jones), este mai mult decât deschis invitației făcute de omul de televiziune.

Îi va lua câteva luni lui Frost să se pregătească pentru interviu și să asigure suma de peste jumătate de milion de dolari. În cele din urmă o mare parte din bani avea să îi pună chiar el, după ce fiecare rețea americană l-a refuzat. Frost are alături o echipă formată din scriitorul James Reston (Sam Rockwell), producătorul John Birt (Matthew Macfayden) și reporterul Bob Zelnick (Oliver Platt), care îl va ajuta să conceapă întrebările. Mai apar în film prietena lui Frost, Caroline Cushing (Rebecca Hall), și șeful personajului lui Nixon, fostul ofițer militar Jack Brennan (Kevin Bacon). Morgan reușește să ofere un suspans reușit cu interviul prin care Frost încearcă să îl facă pe Nixon să admită pentru prima oară în mod public că a greșit. Redarea vremurilor anilor 1970 este de asemenea bine făcută. Langella și Sheen (la fel de bun ca în rolul premierului Tony Blair în "Regina") oferă un joc actoricesc înalt.

Filmul include câteva conversații cu limbaj necizelat, o scurtă blasfemie, relații nonmaritale și nuditate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.