Yes Man

Regia:Peyton Reed
Roluri principale:Jim Carrey, Zooey Deschanel
Durata:104
Producător:Heyday Films
Premiera în România:09.01.2009

"Da este noul nu!" Acesta este motoul unui guru al dezvoltării personale, Terrence Bundley (Terence Stamp), al cărui seminar despre puterea afirmației schimbă viața personajului interpretat de Jim Carey în pe alocuri amuzanta comedie "Yes Man - Un cuvânt poate schimba totul". Carrey îl interpretează pe îndelung plictisitul angajat bancar Carl Allen, care își petrece zilele respingând cererile de împrumut și serile evitând invitațiile prietenilor lui, pentru ca să poată sta pe canapea și să se uite la televizor. Aceasta până când un fost coleg, Nick (John Michael Higgins), îl convinge să participe la un seminar al lui Bundley.

Jurând să accepte orice invitație sau sugestie i-ar ieși în cale - Bundley vorbește despre acesta ca despre un "legământ" - Carl descoperă o schimbare radicală în relația cu prietenul lui cel mai bun, Peter (Bradley Cooper), precum și că este mai respectat de neîndemânaticul său șef, Norm (Rhys Darby), care e bucuros de "da"-ul lui Carl când l-a întrebat dacă acceptă să lucreze și într-o zi de sâmbătă. Carl va participa la câteva evenimente sociale ale lui Norm, la care invitații vin îmbrăcați ca personajele din "Harry Potter" sau din "300". Dar cea mai mare realizare adusă de noua filosofie a lui Carl este o relație romantică cu o cântăreață, Allison (Zooey Deschanel), care este încântată de spontaneitatea acestuia. (Aflăm că anterior Carl a fost căsătorit timp de șase luni, fiind părăsit din motive de prea prostănac.)

În principiu o ocazie pentru noi fețe-fețe ale lui Carrey, adaptarea regizorului Peyton Reed după cartea lui Danny Wallace salută deschiderea față de viață și aventură și satirizează superstițiile. Alături de alte activități precum lecțiile de zbor, de chitară și de coreeană, Carl se oferă să lucreze ca voluntar într-o cantină; apoi el și Allison sunt arătați ducând donații la o operă caritabilă coordonată de un preot. Deși nu se prezintă existența de relații sexuale între Carl și Allison, cei doi discută despre mutatul împreună. Filmul conține însă umor sexual și unele faze mai dezgustătoare.

Filmul include nuditate, umor sexual, o înjurătură, multe expresii necizelate și câteva blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.