Roluri principale:Zac Efron, Vanessa Anne Hudgens
Gen:Muzical
Durata:90
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:21.11.2008

În lumea din "Liceul muzical: Anul absolvirii" (Disney), nu există nici o problemă despre care să nu poți să cânți și să dansezi. Continuarea cinematografică a regizorului și coregrafului Kenny Ortega după popularele filme de televiziune, deși cu un fir subțire al acțiunii, oferă este un film plin de energie pentru întreaga familiei. Apropiindu-se absolvirea, personajele seriei, conduse de vedeta de baschet Troy Bolton (Zac Efron) și prietena lui Gabriella Montez (Vanessa Hudgens), foarte bună la învățătură, se confruntă cu bucuriile dar și cu provocările ultimului lor an la școala din Albuquerque.

Adolescenții trebuie să se pregătească pentru campionatul de baschet, pentru balul de absolvire și, desigur, pentru un amplu spectacol muzical. Acesta, după cum anunță agitata profesoară de teatru, Mrs. Darbus (Alyson Reed), va fi bazat pe propriile lor vieți, și într-adevăr, de-a lungul filmului, cântecele care exprimă preocupările din viața reală a elevilor sunt reluate pe scenă. În conformitate cu tema consecventă a seriei privind depășirea stereotipurilor care despart, Troy, un atlet căruia îi place să și cânte, trebuie să aleagă între a se alătura echipei de la Universitatea din Albuquerque, așa după cum tatăl și antrenorul lui, Jack (Bart Johnson), a plănuit de mult timp, sau să accepte o bursă la Școala Juilliard de arte interpretative din New York, pentru care cineva în mod misterios a depus o cerere în numele lui.

Relația inocentă dintre Gabriella și Troy conduce la dansuri pe acoperișul școlii și la un picnic în camera ei, care se încheie cu un sărut de noapte bună înainte ca el să iasă repede pe fereastră. Gabriella are ocazia de a intra la Universitatea Stanford din California, dar este reticentă, pentru că aceasta ar însemna să fie despărțită de iubirea ei și de mediul care îi este familiar. Răsfățata primadonă Sharpay Evans (Ashley Tisdale) este dornică să o scoată pe Gabriella din rolul principal. Ambițiile lui Sharpay de a ajunge pe Broadway sunt egalate - dar totuși fără uneltirile răutăcioase - de către visele fratelui ei, Ryan (Lucas Grabeel), coregraful excentric al spectacolului. De modă veche în sensul bun al cuvântului, acest film este o distracție benignă de familie, și publicul lui țintă - adolescenții și chiar și copiii mai mici - va fi absorbit de momentele de muzică și dans. Adulții ar putea fi prinși de melodii astfel încât să le fredoneze la final.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.