Regia:Gary Fleder
Roluri principale:John Cusack, Gene Hackman, Dustin Hoffman, Rachel Weisz
Gen:Acțiune, Thriller
Durata:120
Producător:New Regency Pictures, Mojo Films
Premiera în România:27.02.2004

Un avocat și prietena sa conduc o conspirație pentru a cumpăra un verdict în filmul judecătoresc "Juriul" (20th Century Fox). Bazat pe nuvela din 1996 a lui John Grisham, filmul pălește în comparație cu originalul datorită numărului mare de personaje (echipele care se războiesc în tribunal, clienții lor, judecătorul, membrii juriului și ceilalți), ce ajung să fie doar schițați în cele două ore de film. Cu toate numele mari implicate în film, personajele nu ajung să se dezvolte suficient și să ne facă să ne pese prea mult de ele.

Gene Hackman îl interpretează pe Rankin Fitch, un consultant pentru industria armelor care îl conduce din umbră pe avocatul corporației învinuite, Durwood Cable (interpretat de Bruce Davison). Strategia lor constă de fapt în manipularea procesului de selecție a juraților, pentru a preveni un eventual verdict negativ, ce ar putea duce la faliment industria de armament. Fitch dispune de un echipament de înaltă tehnologie cu care îl studiază pe fiecare pasibil membru al juriului, până la nivelul vieții intime, pentru a-i intimida sau șantaja în căutarea verdictului pe care îl dorește.

Împotriva firmei de armament se luptă avocatul Wendall Rohr (Dustin Hoffman), care o reprezintă pe văduva din New Orleans. În fine, un alt personaj cheie este unul dintre jurați, Nick Easter (John Cusack), despre a cărui viață Fitch nu reușește să afle prea multe înainte de proces. Prietena lui Nick, Marlee (Rachel Weisz), îi contactează pe Fitch și Rohr, cerându-le milioane de dolari pentru ca Nick să convingă juriul să voteze decizia celui care plătește mai mult. Rohr este omul cinstit, care refuză oferta, în timp ce Fitch se gândește cum să o accepte. Dar când Rohr scapă un martor cheie, compromis între timp, și pentru el propunerea devine interesantă.

Filmul nu vă va lăsa să vă plictisiți nici un moment, dar la urma urmei nu este decât prezentarea unei proceduri judecătorești, în care piesele se compun ca într-un puzzle spre un final la care se ajunge prea ușor pentru a fi credibil, în care personajele dubioase moral sunt prezentate într-o lumină mai favorabilă decât ar merita. Filmul îi aduce pentru prima oară împreună pe cei doi monștri sacri ai marelui ecran: Gene Hackman și Dustin Hoffman.

Datorită viziunii cinice în care este prezentat sistemul juridic, unor scene de violență și cu limbaj vulgar, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică este obligatoriu acordul părinților și interzis sub 13 ani.