Regia:Gavin O'Connor
Roluri principale:Colin Farrell, Edward Norton
Gen:Crimă, Dramă
Durata:125
Producător:Avery Pix
Premiera în România:05.12.2008

Ca fiu al unui ofițer de poliție, regizorul și co-scenaristul Gavin O'Connor știe câte ceva despre dihotomia dintre îndatoririle personale și cele profesionale ale celor care lucrează în poliție. Acest inerent conflict moral se află într-adevăr în centrul filmului său "Mândrie și glorie", o dramă puternică dar adesea brutală despre o familie de ofițeri de poliție din New York: frații Ray (Edward Norton) și Francis (Noah Emmerich) Tierney; cumnatul lor, Jimmy Egan (Colin Farrell); și tatăl lor, Francis Sr. (Jon Voight), care este șeful detectivilor din Manhattan. Drama captivantă a lui O'Connor - scrisă împreună cu Joe Carnahan după o poveste a lui O'Connor, a fratelui său, Gregory O'Connor, și a lui Robert Hopes - arată cum legăturile puternice de familie sunt grav compromise de un scandal major de corupție.

Filmul începe cu o scenă frenetică în care se încearcă arestarea unor traficați de droguri, care însă eșuează fatal. Patru ofițeri de poliție sunt uciși, și doi dintre ei lucrau în brigada tânărului Francis. Se bănuiește curând că traficanții ar fi fost anunțați de dinainte, și că informatorul este chiar cineva din poliție. Francis Sr. îi cere șovăielnicului Ray să conducă investigația. După ce acceptă, acesta află că informatorul se poate să fi lucrat direct pentru fratele său, și, mai mult, că Jimmy - căsătorit cu sora lor, Megan (Lake Bell) - este implicat în tot felul de acțiuni murdare.

Ray este tentat să se abată de la calea onorabilă, și tânărul Francis - luptându-se cu suferința provocată de faptul că soția lui, Abby (Jennifer Ehle într-o interpretare profundă), este pe moarte din cauza cancerului - se confruntă cu unele fapte foarte grave care au loc în brigada sa. Revelația pentru el are loc atunci când Abby - știind doar puține lucruri despre ceea ce se întâmplă - îi spune că trebuie să fie același bărbat cinstit cu care s-a măritat, pentru ca să poată avea încredere în el pentru creșterea copiilor lor după ce ea va muri.

Deși sunt puține elemente cu caracter sexual, violența și problemele de limbaj - incluzând înjurături nonstop - ar putea fi deranjante pentru mulți. Dar dacă treceți peste ele, elementele de familie vor ieși în evidență în cele din urmă, luând chiar dimensiunea unei autentice tragedii, cu acel străvechi conflict dintre bine și rău. Cele patru personaje principale sunt solide, dar distribuția este uniform convingătoare. Putem crede că acești actori chiar sunt personajele pe care le interpretează.

Filmul conține violență puternică cu vărsare de sânge, mult limbaj necizelat și blasfemii, câteva expresii vulgare, folosire de droguri și sinucidere. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.