Four Christmases

Regia:Seth Gordon
Roluri principale:Reese Witherspoon, Vince Vaughn
Gen:Comedie, Dramă, Romantic
Durata:88
Premiera în România:19.12.2008

În filmul "De Crăciun nu stăm acasă!", Vince Vaughn este Brad, din San Francisco, iar Reese Witherspoon este prietena cu care locuiește, Kate. În fiecare an cei doi inventează scuze elaborate față de familiile lor disfuncționale pentru ca să își poată petrece Crăciunul într-o zonă tropicală. Când închiderea aeroportului le strică planurile, și știrile de la televizor dezvăluie faptul că vroiau să meargă pe plajele din Fiji, și nu în mahalalele din Lumea a Treia pentru acțiuni caritabile, așa cum au susținut, rudele ofensate încep imediat să îi sune. Așa că trebuie să își viziteze toți cei patru părinți divorțați, într-o singură zi.

Tatăl lui Brad, Howard (Robert Duvall), locuiește într-o cabană la munte, în timp ce mama lui, Paula (Sissy Spacek), este o adeptă a curentului New Age. Mama lui Kate, Marilyn (Mary Steenburgen), are o relație cu pastorul evanghelic Phil (Dwight Yoakam), ceea ce o face să îi înscrie pe Kate și pe Brad pentru rolurile Mariei și al lui Iosif în sceneta de Crăciun de la biserică. Rezultatul este o harababură absurdă, dar nu ofensatoare. Tatăl ei, Creighton (Jon Voight), se dovedește a fi un personaj mai serios, reflectând asupra greșelilor lui din trecut, care includ mai multe divorțuri, și spunând înainte de masa din seara de Crăciun o rugăciune care subliniază importanța familiei.

De-a lungul nedoritei lor călătorii, Brad și Kate descoperă secrete despre trecutul fiecăruia și, desigur, își dau seama că nu se cunosc așa de bine precum credeau. Kate începe de asemenea să pună sub semnul întrebării stilul lor de viață lipsit de angajamente, care exclude atât căsătoria cât și copiii. Scenariul scris în colaborare de Matt R. Allen, Caleb Wilson, Jon Lucas și Scott Moore tinde în general spre o comedie predictibilă, cu unele scene dezgustătoare (bebelușii vomează cu o frecvență alarmantă).

Filmul conține scurtă activitate sexuală nemaritală, sugerată, coabitare, mult umor cu caracter sexual, limbaj vulgar și necizelat, și o referință la contracepție. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.