Regia:Eric Darnell, Tom McGrath
Roluri principale:Ben Stiller, Chris Rock, David Schwimmer
Gen:Acțiune, Aventuri, Animație, Comedie, Familie
Durata:90
Producător:DreamWorks Animation
Premiera în România:28.11.2008

În general plăcuta comedie animată "Madagascar 2" este atât o aventură cât și o poveste despre reîntoarcerea acasă, deși casa la care revine cvartetul de personaje principale în această continuare nu este aceea confortabilă la care s-au gândit ei inițial. Crescuți în siguranța Grădinii Zoologice din New York, cei patru prieteni - leul Alex căruia îi place să danseze (voce Ben Stiller), exuberanta zebră Marty (voce Chris Rock), ipohondra girafă Melman (voce David Schwimmer) și fermecătoarea hipopotămiță Gloria (voce Jada Pinkett Smith) - se trezesc izolați pe insula care dă titlul filmului, în "Madagascar" din 2005.

Cu ajutorul unor pinguini ajunși și ei din greșeală acolo și a unui grup de lemuri, ei au reparat un avion prăbușit și l-au echipat cu o praștie uriașă care speră că îi va arunca înapoi în Gotham. Dar după un zbor care îți face părul măciucă, "Air Penguin" aterizează în schimb forțat într-o savană africană. Trăind un deja vu pe măsură ce cercetează peisajul maiestuos, Alex descoperă repede că este tocmai rezervația din care a fost răpit când era mic, fiind recunoscut de părinții lui (voci Bernie Mac și Sherri Shepherd). Tatăl lui Alex este liderul familiei sale, dar are un rival aprig în Makunga (voce Alec Baldwin), care plănuiește să transforme reuniunea de familie într-o ocazie de a crea probleme.

În timp ce foștii orășeni continuă să se adapteze la viața în acest mediu natural, Marty are o criză de identitate provocată de faptul că Alex nu reușește să îl recunoască între sute de alte zebre alături de care aleargă acum, iar Gloria, nebăgând în seamă iubirea secretă a lui Melman pentru ea, se îndrăgostește de hipopotamul Moto Moto (voce cântărețul will.i.am din Black Eyed Peas). Regizorii și co-scenariștii (împreună cu Ethan Cohen) Eric Darnell și Tom McGrath folosesc aceste fire ale poveștii pentru a oferi lecții despre nevoia de încredere în sine și despre adevărata natură a iubirii.

Filmul conține ușoare ironii, puțin limbaj necizelat și câteva elemente tematice care i-ar putea speria pe copiii foarte mici. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.