Roluri principale:John Travolta, Miley Cyrus
Gen:Animație, Comedie, Familie, Fantastic
Durata:97
Rating:A-I (AP)
Producător:Walt Disney Feature Animation
Premiera în România:26.12.2008

Aventura de desene animate "Bolt" poate fi luată ca o parabolă pentru copii despre provocările și bucuriile la a te maturiza. Atunci când câinele al cărui nume se regăsește în titlul filmului face trecerea de la o incitantă, dar predictibilă, lume fantastică la o tulburătoare nouă realitate, el este forțat să se bazeze pe forța interioară și pe bunăvoința prietenilor. Star al unei serii de televiziune în care joacă rolul unui câine cu superputeri, Bolt (voce John Travolta) a crescut crezând că posedă cu adevărat abilități unice, cum ar fi o privire care topește metalul și un lătrat bubuitor. El crede că spectacolul în care, în fiecare săptămână, o salvează pe iubita lui stăpână, Penny (voce Miley Cyrus), este absolut real.

Atunci când ajunge din greșeală pe străzile periculoase ale New York-ului, este complet uluit de incapacitatea lui de a controla ceea ce se întâmplă. Este de asemenea disperat să se întoarcă la Penny, convins că ea se află în mare pericol fără el. O întâlnire cu trei porumbei cu accent de Brooklyn îl conduce la egoista pisică vagaboandă Mittens (voce Susie Essman), pe care o ia prizonieră pentru că, în programul de televiziune, toate pisicile sunt aliate cu dușmanul lui Penny, maleficul om de știință dr. Calico (voce Malcolm McDowell). Bolt câștigă un binevoitor aliat în Rhino (voce Mark Walton), un hamster care se uită la televizor, impresionat să își întâlnească idolul.

Pe măsură ce Bolt învață să aibă încredere în sine, Mittens se transformă din captivă în prietenă și dezvăluie împrejurările triste care au făcut-o atât de cinică, în timp ce Rhino, încântat de presupusele aventuri care îi așteaptă, își demonstrează loialitatea curajoasă și dedicarea față de munca de echipă. Câteva dintre primele scene implică secvențe de urmărire și acțiune care i-ar putea speria pe copiii mai mici. Dar altfel debutul frecvent amuzant și solid din punct de vedere tehnic al regizorilor Chris Williams și Byron Howard - care este prezentat atât în format 3-D cât și în cel convențional - este în întregime fără conținut problematic.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.