Regia:Scott Derrickson
Roluri principale:Keanu Reeves, Jennifer Connelly
Gen:Dramă, SF
Durata:92
Producător:Twentieth Century-Fox Film Corporation
Premiera în România:12.12.2008

"Ziua în care pământul se opri" este un bun dar inferior remake al filmului științifico-fantastic din 1951 al lui Robert Wise, despre un extraterestru pe nume Klaatu (Keanu Reeves) care vine pe pământ pentru a-i avertiza pe locuitorii acestuia cu privire la soarta planetei. El câștigă simpatia omului de știință dr. Helen Benson (Jennifer Connelly), care îl ajută să scape din custodia guvernului pentru a-și continua misiunea. Fiul ei vitreg, Jacob (Jaden Smith), se împrietenește și el cu extraterestrul.

Remake-ul regizorului Scott Derrickson, în care apare de asemenea Kathy Bates în rolul secretarului de stat pentru apărare, înlocuiește amenințarea anihilării în Războiul Rece cu încălzirea globală - desigur, ambele teme sunt demne de atenție. Amândouă versiunile conțin o critică implicită la adresa violenței și înclinației spre autodistrugere a oamenilor. Atunci când sunt arătate reacțiile liderilor lumii la amenințarea extraterestră, reacția Papei Benedict al XVI-lea - există secvențe cu Pontiful luate de la Ziua Mondială a Tineretului de la Koln, Germania - este una admirabilă deoarece el, spre deosebire de alte figuri de marcă, îndeamnă la "calm și înțelegere" mulțimile agitate de perspectiva sfârșitului lumii.

Filmul conține violență moderată, în cea mai mare măsură nesângeroasă. Elementele problematice sunt așadar minimale - nu există nici o înjurătură. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.