Roluri principale:Joaquin Phoenix, Jeremy Suarez
Gen:Aventuri, Animație, Familie
Durata:85
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:27.02.2004

Un tânăr american aflat pe punctul de a deveni bărbat își învață locul în cercul vieții devenind un urs în încântătoarea poveste animată "Brother Bear" - "Inimă de urs" (Disney). Regizorii Aaron Blaise și Robert Walker combină teme nemuritoare cu peisaje uimitoare pentru a realiza o poveste alegorică despre iubire, iertare și frăția omului cu natura.

Amplasată într-un trib american, la sfârșitul epocii de gheață, povestea se centrează asupra a trei frați: Sitka (voce D.B. Sweeney), cel mai mare, Denahi (voce Jason Raize), și Kenai (voce Joaquin Phoenix), cel mai mic. Filmul se deschide în ziua în care are loc ceremonia de inițiere a lui Kenai, un ritual în timpul căruia Tanana (voce Joan Copeland), femeia șaman a tribului, îi înmânează tânărului luptător totemul său - o piatră cu un simbol revelat de Marile Spirite, pentru a-l ajuta să își găsească drumul în viață.

La ceremoniile lor de inițiere, Sitka și Denahi au primit simbolurile unui vultur (reprezentând călăuzirea) și respectiv al unui lup (pentru înțelepciune). Tanana îi dă lui Kenai un totem cu un urs - simbolul iubirii. El nu își poate ascunde dezamăgirea în fața unui totem care i se pare atât de nepotrivit pentru un bărbat. În plus, Denahi îl șicanează pe fratele său pentru simbolul primit, iar astfel Kenai, simțindu-se umilit, se hotărăște să își dovedească curajul ca luptător urmărind un urs care furase un coș cu pești.

Atunci când confruntarea cu animalul feroce devine extrem de periculoasă, Kenai este salvat de cei doi frați mai mari ai săi, dar salvând viețile lui Kenai și a lui Denahi, Sitka face sacrificiul final. Ursul scapă și Kenai, împotriva sfatului lui Denahi, jură să răzbune viața fratelui lor. El reușește să ucidă ursul în vârful unui munte, și totuși în momentul său de victorie, este transformat în creatura pe care tocmai a omorât-o. Denahi, care l-a urmărit pe Kenai, ajunge acolo chiar după metamorfozare, și crede că ursul este cel care i-a ucis fratele, jurând de data aceasta el să se răzbune.

Abia scăpând cu viață, Kenai află că spiritul lui Sitka a cauzat transformarea, pentru ca să îl învețe o lecție importantă. De asemenea află că singurul mod pentru a se transforma înapoi în om este de a călători până la un munte sacru "unde luminile ating pământul". Cu Denahi pe urmele lui, Kenai, însoțit de un precoce pui de urs pe nume Koda (voce Jeremy Suarez), pornește într-o călătorie de auto-descoperire, în timpul căreia învață că nu poți înțelege un alt om - sau urs - până când nu ai parcurs un drum alături de el. El învață de asemenea să trăiască potrivit totemului său - iubirea - darul Marilor Spirite care leagă toate lucrurile împreună.

Peisajul din "Inimă de urs" este o sălbăticie legendară, cu munți acoperiți cu zăpadă, piscuri pierdute în ceață, păduri neumblate și ceruri largi, toate învăluite în maiestatea celestă a aurorei boreale - luminile nordului, care sunt zugrăvite ca vârtejuri de culori în care plutesc spiritele animalelor. Filmul oferă copiilor bogate lecții despre a privi viața din perspectiva celuilalt, despre inutilitatea răzbunării, despre înțelegerea iubirii ca o forță mai mare decât puterea fizică, și despre importanța convertirii personale. Deși filmul conține unele scene intense care pot părea înfricoșătoare, violența este păstrată la un minim, camera "mutându-se" în momentele tensionate.

În "Inimă de urs", Disney revine la teme familiare, atingând subiecte legate de maturizare și de suferința emoțională cauzată de moartea unui părinte. Bazată pe folclor tradițional nativ american, povestea transformării se sprijină parcă pe o spiritualitate franciscană care transmite un mesaj puternic despre legătura care există între toate ființele vii, amintindu-ne de responsabilitatea noastră de a trăi în armonie cu restul creației lui Dumnezeu.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.