Regia:D.J. Caruso
Roluri principale:Shia LaBeouf, Michelle Monaghan
Gen:Dramă, Thriller
Durata:118
Producător:DreamWorks SKG
Premiera în România:24.10.2008

Teama universală de a fi urmăriți de Big Brother - sau în acest caz de Big Sister - adaugă un sentiment de neliniște bine realizatului film de acțiune "Ochi de vultur". În această poveste-avertisment despre tehnologia care o ia razna, totul, de la telefoane mobile la reclame luminoase și la mașinării controlate de computer, ascultă de o entitate anonimă, se pare atotputernică, ce își transmite ordinele cu o voce feminină plată.

Unul dintre aceste ordine este adresat prin intermediul telefonului mobil unei mame divorțate din Chicago, Rachel (Michelle Monaghan), în timp ce se află cu prietenele într-un bar, după ce l-a condus pe fiul ei de 8 ani, Sam (Cameron Boyce), la trenul care îl duce într-o excursie la Washington. În mod inexplicabil, pe cealaltă parte a străzii, pe un perete cu ecrane de televizor apare în transmisiune directă chipul băiatului, și vocea îi spune femeii că viața lui este în pericol dacă ea nu va asculta. Rachel este astfel îndrumată spre o mașină din apropiere, pe care trebuie să o conducă.

În altă parte a orașului, Jerry (Shia LaBeouf), un tânăr ratat în vârstă de 23 de ani, se întoarce de la înmormântarea fratelui său geamăn, Ethan, un realizat ofițer al Forțelor Aeriene care a murit într-un accident de mașină. Jerry își găsește apartamentul plin de arme de ultimă tehnologie și alte echipamente teroriste. Telefonul sună, și aceeași voce îl instruiește să își părăsească locuința, deoarece agenții FBI vor veni în curând să îl aresteze. Zăpăcit de ceea ce i se întâmplă, Jerry nu fuge și o echipă puternic înarmată îl duce pentru a fi interogat de agentul special Thomas Morgan (Billy Bob Thornton). Permițându-i-se un apel telefonic, Jerry aude din nou vocea, de această dată descriindu-i un plan imediat de evadare.

Cu agenții FBI trăgând în el, Jerry urmează instrucțiunile vocii, care îl conduc în mașina lui Rachel. În timp ce ei încearcă cu disperare să înțeleagă ce se întâmplă, Morgan primește un colaborator neașteptat: investigatorul Forțelor Aeriene Zoe Perez (Rosario Dawson), care caută să descopere o posibilă legătură între aceste întâmplări și moartea lui Ethan. Deși soluția ei nu este originală, enigma prezentată de regizorul D.J. Caruso este captivantă. LaBeouf, în particular, prezintă timiditatea și vulnerabilitatea unui personaj care - cu toată aparenta sa lipsă de ambiție - este totuși capabil de eroism și sacrificiu de sine.

Filmul conține acțiune cu violență moderată, puțin umor sexual, o înjurătură, mult limbaj necizelat și unele blasfemii; poate fi acceptabil pentru adolescenți mai mari. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.