Roluri principale:Bill Murray, Saoirse Ronan
Gen:Aventuri, Familie, Fantastic
Durata:95
Rating:A-I (AP)
Producător:Playtone
Premiera în România:10.10.2008

"Ember - Orașul din adâncuri" este o poveste imaginară futuristică, despre un oraș subteran creat ca un refugiu pentru civilizație, după ce pământul a devenit de nelocuit. Cetățenii lui nu cunosc nimic despre lumea de deasupra, și nici faptul că generatorul orașului - sursa pentru toată lumina și energia lor - a fost conceput să dureze doar 200 de ani, perioadă care se încheie acum. Această informație vitală a fost păstrată într-o cutie de metal și transmisă de la primar la primar de-a lungul deceniilor, dar cutia s-a pierdut de mult timp. Cu pene de curent și alte anomalii petrecându-se zilnic, curajoasa orfană Lina Mayfleet (Saoirse Ronan) și strălucitul ei prieten, Doon Harrow (Harry Treadaway), fiu al inventatorului Loris Harrow (Tim Robbins), încearcă să descopere calea secretă spre afară, înainte ca slăbitul generator al orașului să cedeze de complet.

Tuturor tinerilor din Ember li se dă profesia lor pe viață în Ziua Încredințării, Lina devenind una dintre mesagerii orașului. Doon se bucură de meseria lui, pentru că lucrând sub îndrumarea lui Sul (Martin Landau), va putea ajunge aproape de generator, pe care este sigur că îl poate repara. Dar accesul lui este blocat de Looper (Mackenzie Crook). Bill Murray este primarul Cole, în mod evident un personaj dubios, la fel ca și slugarnicul lui acolit Barton Snode (Toby Jones). Marianne Jean-Baptiste este Clary, proprietara serei orașului care ajută la refacerea rezervelor de hrană din Ember, ce scad rapid. Adaptarea romanului scriitoarei Jeanne DuPrau, realizată de către Gil Kenan, pentru prima oară regizor, transmite valori frumoase.

Chiar și în momentele de pericol extrem, scenariul Carolinei Thompson ne arată că Lina și Doon nu îi pierd niciodată din vedere pe cei dragi ai lor - în cazul Linei, bunica ei (Liz Smith), care a știut odată semnificația cutiei secrete, și sora ei mai mică, Poppy, de care are grijă. Cu violență minimală și fără nici un aspect problematic sexual sau de limbaj, acesta este un excelent film de familie, la care doar spectatorii mai mici s-ar putea speria de un monstru înfricoșător și de alte scene de pericol. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.