Regia:John Moore
Roluri principale:Mark Wahlberg
Gen:Acțiune, Crimă, Dramă, Thriller
Durata:100
Producător:Abandon Entertainment
Premiera în România:17.10.2008

"Max Payne" este un film deosebit la capitolul vizual, dar cu o poveste banală, despre răzbunare, bazată pe un joc de calculator. Eroul principal este Max, un polițist din New York interpretat de Mark Wahlberg, bântuit încă de uciderea soției sale, Michelle, și a copilului lor de doi ani. Obsedat de găsirea ucigașului, el continuă să patruleze străzile unui poetic New York înzăpezit, până îl va găsi. La petrecerea organizată de unul dintre informatorii săi, plină de mafioți ruși, Max se încurcă cu provocatoarea Natasha (Olga Kurylenko), care îl invită în apartamentul ei.

El se va despărți de ea când femeia, fără să vrea, va jigni memoria Michellei; înainte însă îi fură portmoneul, după care va fi ucisă. Max, dat fiind că portomoneul său a fost găsit lângă Natasha, va fi bănuit de implicare. Fostul său partener, Alex (Donal Logue), ajunge să îi spună lui Max că a găsit o legătură între moartea Natashei și a familiei lui Max, după care însă este ucis și el, înainte să poată da detalii. Acum presupus a fi implicat în două crime (dat fiind că a fost ultimul care l-a văzut pe Alex în viață), Max își continuă totuși căutările ajutat de sora Natashei, Mona (Mila Junis), și fostul său mentor, B.B. (Beau Bridges), care acum conduce serviciul de securitate de la fostului loc de muncă al Michellei, o companie mare de farmaceutice.

Regizorul irlandez John Moore ne oferă un film cu multă violență, fără însă prea mult sânge. Scena în care Natasha se oferă lui Max este deranjantă, chiar dacă nu există nuditate. Realizarea cinematografică este singura memorabilă din acest film, care altfel este predictibil. Scenariul îi aparține unui debutant, astfel că nu trebuie să ne mire unidimensionalitatea personajelor sau lipsa completă de tensiune în desfășurarea acțiunii.

Filmul conține violență neexplicită, cu ucideri și torturi, limbaj vulgar, blasfemii, referințe la drog și sex. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.