Regia:George C. Wolfe
Roluri principale:Richard Gere, Diane Lane
Gen:Dramă, Romantic
Durata:97
Producător:DiNovi Pictures
Premiera în România:14.11.2008

În scenele de deschidere ale filmului "Nopți în Rodanthe", eroina noastră, Adrienne (Diane Lane), își pregătește cei doi copii nerăbdători să petreacă timp alături de soțul ei, Jack (Christopher Meloni), care a părăsit-o pentru o altă femeie. În același timp ea se pregătește pentru o scurtă vacanță în care să aibă grijă de pensiunea celei mai bune prietene a ei, Jean (Viola Davis), din orășelul de pe coastă Rodanthe, din Carolina de Nord. Spre surprinderea ei, schimbător, Jack îi cere să îl primească înapoi. Reticentă, Adrienne îi promite că se va gândi la acest lucru, și Jack pleacă cu îmbufnata fiică adolescentă Amanda (Mae Whitman) și cu astmaticul fiu mai mic Danny (Charlie Tahan).

La Rodanthe, Adrienne îl primește pe chirurgul estetician Paul (Richard Gere), care este singurul oaspete de la pensiune. Aflăm că el a venit să rezolve o problemă neplăcută, moartea unui paciente, lucru care i s-a întâmplat pentru prima oară în carieră. Soțul îndoliat al decedatei, Robert Torrelson (Scott Glenn), localnic în zonă, a cerut o întâlnire. Adrienne asistă la întâlnirea dintre ei, și mai apoi îl acuză pe Paul pentru că nu a recunoscut umanitatea și valoarea femeii decedate. Paul răspunde criticându-i aspru acțiunile șovăielnice. Nu trece mult timp însă și acuzațiile lasă loc cuvintelor de mângâiere, și cei doi se îndrăgostesc, prinși la un moment dat într-o furtună puternică.

Relația sexuală care urmează este destul de inofensiv prezentată, doar cu prim-planuri cu fețele lor și cu umeri goi a doua zi dimineață. (Există de asemenea o scenă scurtă cu Jean împreună cu un presupus iubit în camera ei de hotel.) Întâlnirea dintre Adrienne și Paul le va schimba, după cum spun ei, viețile, dar mai întâi Paul trebuie să meargă în Ecuador unde fiul său adult de care s-a înstrăinat, Mark (James Franco), și el medic, trudește în mod nobil pentru săraci. (Într-un flashback tăcut, o vedem pe soția lui Paul făcându-și bagajele, dar detaliile despre despărțirea lor sunt altfel vagi.) Despărțirea celor doi îndrăgostiți conduce la o lungă corespondență. Deși există puțin conținut vădit problematic din punctul de vedere al relațiilor sexuale sau al limbajului, povestea în esență prezintă într-o aură romantică o relație adulteră.

Filmul conține câteva înjurături, ușoare aluzii sexuale, o relație sexuală sugerată, și acceptarea relațiilor sexuale nemaritale și a divorțului. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.