Regia:Hal Hartley
Roluri principale:Parker Posey, Liam Aiken, D.J. Mendel
Gen:Acțiune, Thriller
Durata:118
Producător:HDNet Film
Premiera în România:14.11.2008

"Fay Grim" este un film cu spionaj internațional centrându-se asupra personajului titular (Parker Posey) al cărei soț, Henry (Thomas Jay Ryan), este un fugar misterios suspectat de a fi colaborat cu teroriștii. Fay se străduiește să își crească singură fiul de 14 ani, Ned (Liam Aiken), în Queens, N.Y. Fratele ei, Simon (James Urbaniak), un poet câștigător al Premiului Nobel, se află în închisoare pentru că l-a ajutat pe Henry să fugă din țară în urmă cu șapte ani. După o serie de întâmplări care includ sosirea unei jucării pentru Ned, cu un mesaj codat, povestea lui Fay se complică.

Agentul CIA Fulbright (Jeff Goldblum) este de acord să aranjeze eliberarea lui Simon din închisoare dacă ea va merge la Paris pentru a recupera jurnalul în mai multe volume al lui Henry. Se pare că toate agențiile secrete și toți agenții sub acoperire de pe planetă vor să pună mâna pe acest jurnal. După multe aventuri și răsturnări de situație, Fay ajunge în Istanbul și se decide să acționeze, motivată de iubire și loialitate. Spectatorul nu va fi sigur dacă râsul este reacția pe care se sconta la dialogul inteligent și vioi, sau dacă trebuie să ia în serios observațiile despre securitatea globală și relațiile internaționale după 11 septembrie 2001.

Filmul conține limbaj vulgar și necizelat ocazional, o oarecare violență și referințe sexuale, și o relație sexuală. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.