Regia:Saul Dibb
Roluri principale:Keira Knightley, Ralph Fiennes
Gen:Dramă, Istoric
Durata:110
Producător:BBC Films
Premiera în România:31.10.2008

Deși i-a uimit pe ceilalți pentru că era un spirit liber, inteligentă și implicată în politică, Georgiana Spencer (Keira Knightley), una dintre marile frumuseți ale timpului ei, pare a nu fi reprezentat pentru Ducele de Devonshire (Ralph Fiennes) - soțul indiferent cu care s-a căsătorit la vârsta de 17 ani - decât un pântece care să îi aducă un moștenitor al titlului său. Așa cum este înfățișat în filmul "Ducesa", ducele manifestă mai multă afecțiune pentru câinii lui decât pentru soția lui.

Retrăgându-se la Bath pentru vestitele ape minerale de aici - după ce a născut două fete sănătoase, dar doar băieți morți la naștere - Georgiana se întâlnește cu Lady Elizabeth "Bess" Foster (Hayley Atwell), o călătoare singură pe care soțul nu o lasă să își vadă copiii. Între cele două femei se naște o prietenie strânsă, împărtășind secretul pasiunii Georgianei pentru pentru viitorul prim ministru Charles Grey (Dominic Cooper), dar relația lor se destramă când Bess devine amanta ducelui. Aducând și insulte peste trădare, soțul ei o forțează în cele din urmă pe Georgiana să accepte un aranjament în care Bess să devină o constantă în căsnicia lor.

Paralele evidente cu faimoasa urmașă a Georgianei, Diana, defuncta Prințesă de Wales, de asemenea născută Spencer, alături de acțiunile proto-feministe ale Georgianei, cum ar fi campania în favoarea unui partid cu peste 100 de ani înainte ca femeile britanice să poată vota, adaugă relevanță modernă acestui profil istoric. Dar prezentând situația dificilă a femeilor aristocrate lipsite de putere, adaptarea regizorului și co-scenaristului Saul Dibb după biografia "Georgiana, Ducesă de Devonshire", scrisă de Amanda Foreman, tinde să justifice adulterul eroinei sale.

Filmul are un conținut sexual puternic, incluzând o scenă intensă cu un viol și activitate sexuală adulteră, scurte scene cu nuditate parțială, tema abuzului domestic. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.