Confessions of a Dangerous Mind

Regia:George Clooney
Roluri principale:George Clooney, Drew Barrymore, Julia Roberts, Sam Rockwell
Durata:113
Producător:Miramax Films
Premiera în România:23.01.2004

Actorul George Clooney își demonstrează talentul și ca regizor în primul său film, "Confesiunile unei minți periculoase", dar subiectul ales nu a fost cel mai inspirat. În centru se află omul cunoscut ca inventatorul jocurilor de televiziune: Church Barris.

Sam Rockwell dă viață în film celui care a coborât nivelul televiziunii cu spectacole precum "The Gong Show," "The Dating Game" sau "The Newlywed Game." Scenariul scris de Charlie Kaufman se bazează pe memoriile lui Barris, în care acesta afirmă că ar fi avut o viață dublă, de om de televiziune și spion în același timp, ucigând 33 de persoane pentru CIA. Barris este un personaj violent, obsedat de sex și de propria persoană, astfel că spionajul invocat de el ar putea fi o simplă poveste, ceea ce face filmul șubred din start.

Carierea lui Barris începe la NBC, după care devine angajat al ABC, unde îi vine ideea spectacolului "The Dating Game". Când postul de televiziune îi respinge inițial proiectul, în decor apare elegantul agent CIA pe numele său Jim Byrd (Clooney), care se oferă să îl plătească dacă elimină inamici ai statului. Mai mult din dorința de bani decât din patriotism, Barris ucide primele persoane în deșertul mexican, dar nici nu îl interesează cu ce au greșit acestea. Modul de filmare și muzica ne dau de înțeles că privim o comedie neagră.

Barris ne arată că știe doar să se folosească și apoi debaraseze de femei, fără a avea conceptele de respect, fidelitate sau angajament. Drew Barrymore joacă rolul lui Penny, prietena sa. După ce ABC cenzurează vulgaritățile concurenților din a doua încercare de episod pilot pentru "The Dating Game", spectacolul intră în emisie și devine un succes, fiind urmat apoi de celelalte două spectacole amintite mai sus. Byrd îl transformă pe Barris într-un ucigaș entuziast, călătoriile lui în afara țării, cu câștigătorii concursurilor, fiind de fapt ocazii perfecte de a mai executa pe cineva.

În timp, spectacolele lui Barris își pierd interesul iar acesta devine obsedat de ideea că un alt agent CIA îi dorește moartea. Barris își distruge propria viață căutând să îl distrugă pe cel despre care crede că îi vrea moartea. Clooney, fiind la primul său film, și-a introdus niște prieteni grei, dar care apar trecător în film: Matt Damon, Brad Pitt, Julia Roberts. Dincolo de numele de pe afiș, este greu să găsești ceva - mai ales în poveste - care să te facă să vrei să vezi filmul. Modul în care Barris vede femeile, ca pe niște obiecte, limbajul vulgar - o scenă întreagă este ocupată de o înjurătură - și modul său indiferent de a-și ucide victimele, nu pot să te atragă la film: mai bine îți petreci acel timp în confesional, decât să mergă să vezi confesiunile lui.

Datorită violenței intermitente, referințelor sexuale, scenelor cu nuditate și numeroaselor exprimări vulgare, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.