Regia:Jon Avnet
Roluri principale:Robert De Niro, Al Pacino
Gen:Acțiune, Crimă, Dramă
Durata:100
Producător:Millennium Films
Premiera în România:19.09.2008

"Crime justificate" este o dramă polițistă în care sunt implicați doi vechi parteneri, din Departamentul de Poliție din New York, detectivii Turk (Robert DeNiro) și Rooster (Al Pacino). Ei sunt pe urmele unui justițiar criminal în serie, ale cărui 14 victime ucise au scăpat de pedeapsa legală cuvenită. Destul de repede se arată că vinovatul ar putea fi chiar cineva din rândurile lor. Fanii carismaticelor staruri s-ar putea bucura de această șansă de a-i vedea împreună, pe amândoi în forma lor caracteristică.

Din punct de vedere catolic, aspectele de răzbunare justițiară din scenariu sunt moralmente îndoielnice. În mod clar, scopul forțelor de poliție - din care fac parte și șeful brigăzii de omucideri, Lt. Hingis (Brian Dennehy), mai tinerii detectivi Reilly (Donnie Wahlberg) și Perez (John Leguizamo), și investigatorul la locul crimei, și de asemenea prietena lui Turk, Karen Corelli (Carla Gugino) - este acela de a-l prinde pe ucigaș. Dar pentru că victimele sunt într-adevăr oameni foarte răi, suntem tentați să ne bucurăm atunci când își primesc lovitura fatală. Una dintre victimele ucigașului, de exemplu, se întâmplă a fi un preot pedofil (care abia apare pe ecran) transferat de opt ori dintr-o parohie în alta.

Filmul conține mult limbaj vulgar și necizelat, unele blasfemii, violență moderată și conținut sexual, dreptate justițiară, o referință la un preot pedofil și folosire de droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.