Roluri principale:Ben Burtt, Fred Willard
Gen:Aventuri, Animație, Comedie, Familie, Romantic, SF
Durata:98
Rating:A-I (G)
Producător:Pixar Animation Studios
Premiera în România:05.09.2008

"Wall-E" este o frumoasă și emoționantă poveste SF, a cărei acțiune se desfășoară la 800 de ani în viitor. Wall-E este un mic robot sentimental (voce Ben Burtt), ultimul activ pe Pământul plin de gunoaie abandonat de oameni. Micul Wall-E are o existență monotonă trudind prin grămada urâtă de gunoaie, compactând reziduurile și depozitând în containere lucrurile de valoare, făcând însă ocazional și greșeli. Cel mai valoros bun al său este o veche casetă video "Hello, Dolly!", și îl urmărește la nesfârșit pe Michael Crawford cântându-i iubitei lui "It Only Takes a Moment", luând în mod special aminte la cum se țin de mână îndrăgostiții. Singurul lui tovarăș de companie este un mic gândac de bucătărie, cu suficientă personalitate pentru a continua direcția filmului de animație "Ratatouille" de a umaniza animalele dăunătoare.

Când o navă spațială coboară cu zgomot și lasă o lucioasă roboțică în formă de ou, Eve (Elissa Knight), pentru evaluarea vegetației de pe pământ, este dragoste la prima vedere pentru Wall-E, care reușește să o captiveze cu câteva mișcări din "Hello, Dolly!", și apoi îi arată secvența din film cu cântecul de dragoste. De asemenea îi arată diverse noutăți cum ar fi un mixer, un cub Rubik și, lucrul cel mai minunat, o brichetă, care cu flacăra ei vie - prima pe care a văzut-o ea vreodată - constituie o revelație pentru roboțică. Wall-E îi oferă de asemenea și o mică plantă găsită de el, pe care Eve, ca și căutător de vegetație, și-o introduce în "trup", provocând închiderea totală a mecanismului ei. Wall-E încearcă cu tandrețe dar fără succes să o aducă înapoi la "viață", și astfel nava spațială se întoarce ca să o repare, luându-l și pe Wall-E.

Nava spațială Axiom - ceva în genul unei Arce a lui Noe care plutește în aer - este în aparență manevrată de incapabilul Căpitan (Jeff Garlin) și populată de obezii pământului, refugiați sedentari, asemenea răsfățaților John (John Ratzenberger) și Mary (Kathy Najimy) care stau tolăniți în șezlongurile lor, fiecare toană a lor fiind satisfăcută de roboți care îi hrănesc și îi împing încoace și încolo. Vocea computerului principal al navei este a lui Sigourney Weaver. Eve reconstituită încearcă să îl trimită pe Wall-E înapoi pe pământ pentru binele lui, dar el se încăpățânează în hotărârea de a sta cu ea. Mica plantă este pentru căpitan un semn că pământul ar putea fi din nou locuibil, dar descoperă că computerul navei are alte planuri. Wall-E și Eve, împreună cu un alt simpatic robot pe nume M-O, și oamenii care au început să își vină în fire trebuie să se unească pentru a recâștiga controlul.

Folosind uimitoarele tehnici de animație de la Pixar, regizorul și co-scenaristul Andrew Stanton (împreună cu Jim Reardon) a realizat un amestec inteligent de umor, sentimente oneste și romantism. Deși peisajele sunt sumbre și chiar puțin înfricoșătoare în dezolarea ruinelor lor, cei mici se vor concentra asupra lui Wall-E. Creaturile antropomorfizate din film - în special expresivul Wall-E - transmit sentimente mai umane decât personajele din "Mașinuțe", de exemplu. Pentru adulți, există un rechizitoriu la adresa societății noastre orientate spre consum (exemplificată atât prin munții de gunoaie lăsați în urmă pe planeta noastră cât și prin mulțimea indolentă de pe nava cosmică) și un actual avertisment ecologist. Dacă o imagine vorbește cât o mie de cuvinte, pustietatea urâtă care a fost odată planeta noastră trebuie să lase o impresie de neșters în toți. Pentru copii, filmul subliniază virtuțile curajului și dăruirii de sine.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.