Roluri principale:Brendan Fraser
Gen:Acțiune, Aventuri, Familie, Fantastic, SF
Durata:95
Rating:A-I (AP)
Producător:Walden Media, New Line Cinema
Premiera în România:05.09.2008

Filmul "Călătorie spre centrul pământului 3D" este mai puțin fidel romanului din 1864 al lui Jules Verne decât versiunea hollywood-iană din 1959, dar este totuși atractiv. Brendan Fraser interpretează rolul lui Trevor Anderson, un profesor cercetător în geologie din zilele noastre, al cărui nepot adolescent, Sean (Josh Hutcherson), fiul defunctului frate explorator al lui Trevor, este lăsat în grija lui pentru 10 zile. Un exemplar adnotat al cărții lui Verne îi face să creadă că Max - geolog și el - era pe punctul de a face o descoperire senzațională, și băiatul și unchiul său pornesc spre Islanda, unde speră de asemenea să afle circumstanțele dispariției lui Max.

Acolo, ei sunt ajutați de Hannah (Anita Briem), fiica unui profesor care a murit în dizgrație din cauza convingerii lui că povestea lui Verne este adevărată. Ea este de acord să fie călăuza lor la Muntele Snaeffels, unde o furtună îi face să se adăpostească într-o peșteră, în care rămân apoi blocați după o avalanșă. Din accident în accident, călătorii se trezesc tot mai adânc sub suprafața pământului, trăind multe dintre aventurile descrise în carte. Creaturi preistorice, păsări care luminează ca licuricii (una dintre ele devine călăuza lui Sean), pești pirania zburători, plante carnivore, activitate seismică, temperaturi periculos de ridicate, mări în furtună, stânci plutitoare și ciuperci uriașe sunt doar câteva dintre fenomenele uimitoare - și uneori amenințătoare - pe care ei le întâlnesc în această "lume dinlăuntrul lumii".

Remake-ul regizorului Eric Brevig furnizează numeroase efecte speciale foarte bune, impresionante mai ales în prezentările 3-D din unele cinematografe. Filmul poate fi urmărit de întreaga familie, cu excepția spectatorilor foarte mici, care ar putea fi deranjați de unele dintre secvențele de acțiune intense, deși fără vărsare de sânge. Pentru spectatorii mai mari, pericolele cu care se confruntă îndrăzneții exploratori sunt mai mult incitante decât cu adevărat înspăimântătoare, în ciuda la câteva situații neașteptate.

Dezvoltarea personajelor și a intrigii sunt minimale în scenariul scris de Michael Weiss, Jennifer Flackett și Mark Levin, dar durerea lui Sean la dispariția tatălui său și legătura care se creează mai apoi între el și Trevor sunt frumos prezentate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.