Regia:Phyllida Lloyd
Roluri principale:Colin Firth, Meryl Streep, Pierce Brosnan, Stellan Skarsgard
Gen:Comedie, Dramă, Muzical, Romantic
Durata:108
Producător:Littlestar Productions
Premiera în România:29.08.2008

Muzicalul "Mamma Mia!" este o vie și interesantă adaptare a unor melodii foarte cunoscute la nivel internațional. Filmul ia melodii ale formației ABBA și le potrivește în structura narativă. În poveste este vorba despre o tânără viitoare mireasă, Sophie (Amanda Seyfried), a cărei mamă, Donna (Meryl Streep), conduce o vilă de oaspeți pe o insulă grecească. Sophie a furat vechiul jurnal al mamei ei și a citit acolo despre cei trei bărbați cu care Donna a avut relații sexuale în urmă cu douăzeci de ani. În mod impulsiv, Sophie îi invită la nunta ei, în numele mamei sale, în speranța că va descoperi care dintre cei trei este tatăl ei natural.

Nici Donna și nici logodnicul fetei, Sky (Dominic Cooper), nu cunosc planurile ei, deoarece Sophie este sigură că le-ar dezaproba vehement. Cei trei deosebit de amabili bărbați care răspund la scrisoarea Sophiei sunt omul de afaceri Sam (Pierce Brosnan), bancherul Harry (Colin Firth) și aventurierul Bill (Stellan Skarsgard). Prietenele din anii 1970 ale Donnei, "flămânde" după bărbați - divorțata Tanya (Christine Baranski) și scriitoarea de cărți de bucate Rosie (Julie Walters) - sunt și ele prin preajmă pentru a o ajuta în vederea apropiatei ceremonii. Pe parcurs, Tanya "flirtează" în mod discutabil cu unul dintre prietenii de douăzeci de ani și ceva ai lui Sky, și Rosie o mustră pe Donna pentru sentimentul "catolic" de vinovăție, "ca al unei călugărițe", de când erau tinere.

Regizoarea Phyllida Lloyd, original regizor de teatru, începătoare în ale filmului, a adaptat cu dibăcie spectacolul de pe Broadway, cu frumoase locații de filmare în Grecia. Vedetele din film - nici una dintre ele recunoscută în mod special pentru talentul muzical, deși minunata Streep are o anumită înclinație spre cântat - se descurcă foarte bine cu cântecele lor. Meryl nu doar dă dovadă de impresionante calități vocale, în special în numărul ei dramatic "The Winner Takes All", ci și reușește o excelentă interpretare a unei femei independente care ajunge să se împace cu trecutul ei, cu fiica ei și cu inima ei.

Filmul este, în multe aspecte, plin de bucurie și omenie, puțin ofensator din punct de vedere vizual, și există mesaje frumoase despre prietenie, familie, jertfirea de sine și împăcare. Dar trebuie atrasă atenția asupra mesajului penetrant de bază "în iubire se poate orice", și asupra altor elemente problematice. Filmul conține în general o moralitate libertină, ușoare referințe sexuale, tratarea superficială a căsătoriei, a divorțului și a relațiilor nemaritale, unele gesturi vulgare, o scurtă scenă cu nuditate parțială, o remarcă anti-catolică și câteva cuvinte necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.