Forgetting Sarah Marshall

Regia:Nicholas Stoller
Roluri principale:Paul Rudd, Jonah Hill
Durata:118
Producător:Apatow Productions
Premiera în România:22.08.2008

"Înșelat de Sarah Marshall", cea mai recentă comedie romantică a producătorului filmelor "Virgin la 40 de ani" și "Un pic însărcinată", este adesea emoționantă și amuzantă. Dar, asemenea predecesoarelor ei, este și frecvent vulgară. Jason Segel îl interpretează pe Peter Bretter, compozitor. Când prietena lui, actrița Sarah Marshall (Kristen Bell) - protagonista unui ridicol serial polițist numit "Crime Scene: Scene of the Crime", pentru care Peter a compus coloana sonoră - îl anunță că îl părăsește, o face într-un moment extrem de vulnerabil: el stă dezbrăcat în fața ei. Peter este neconsolat, plângându-și amarul în fața fratelui său, Brian (Bill Hader).

Amintindu-și cum vorbea Sarah mereu despre Hawai, el merge acolo pentru a-și obloji rănile, dar o găsește pe Sarah cu noul ei prieten, Aldous Snow, un star rock britanic (Russell Brand). Empatica recepționistă a hotelului, Rachel (Mila Kunis), este martoră la întâlnirea lor, și nu trece mult până ce îi oferă lui Peter compania ei platonică. În curând acesta însă se îndrăgostește de ea, ceea ce conduce la complicații romantice. Dacă scoatem elementele vulgare din primul film ca regizor al lui Nicholas Stoller, și dincolo de râsete, există o surprinzător de sensibilă poveste cu remarci inteligente legate de relații. În ciuda elementelor umoristice, personajele sunt convingătoare - în special Segel, a cărui vulnerabilitate este deopotrivă amuzantă și dureroasă.

În anumite aspecte, există un bun suport moral. Personajele se comportă în general cu maturitate, chiar și în întâlnirile dintre Peter și Aldous, și Sarah și Rachel. Și grija de care dau dovadă angajații hotelului - instructorul de surf Chuck (Paul Rudd), ospătarul Matthew (Jonah Hill), barmanul Dwayne (Da'Vone McDonald) - față de suferindul Peter demonstrează o admirabilă omenie. Dar - și este un mare "dar" - elementele care ridică obiecții de mai jos (atât de caracteristice comediilor clasificate cu R ale lui Apatow) sunt prea penetrante pentru a fi ignorate, inclusiv de exemplu un fir secundar al acțiunii despre un tânăr proaspăt căsătorit (Jack McBrayer), inhibat din motive religioase cu nu atât de reticenta lui mireasă. Dacă aceste elemente ar fi fost excluse, filmul ar fi putut rămâne atrăgător.

Filmul conține relații sexuale, unele aberante, cu nuditate parțială, o scenă cu nuditate masculină frontală, discuții pe teme sexuale, relații nemaritale, mult limbaj necizelat și violență comică. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.