Recenzii filme
Poporul Fast Food (2006)
Fast Food Nation
Reclame comerciale
Recenzie
După ce veți fi vizionat "Poporul Fast Food", vă veți gândi cu siguranță de două ori înainte să mai mușcați dintr-un hamburger. Această versiune dramatizată a best-seller de non-ficțiune al lui Eric Schlosser din 2001, "Fast Food Nation: The Dark Side of the All-American Meal", este captivantă, deși sumbră, desfășurându-se pe mai multe planuri, denunțând industria fast-food pentru condițiile ei de muncă periculoase, neigienice și exploatatoare. Acțiunea se petrece în jurul fictivei companii producătoare de burgeri Mickey's.
Povestea este relatată din perspectiva mai multor personaje. Mai întâi, este directorul de marketing al companiei, Don Anderson (Greg Kinnear) - creator al campaniei publicitare pentru burgerul "The Big One" - care merge în fictivul oraș Cody, pentru a investiga condițiile de la abator, și află spre stupoarea lui că bacteria E.coli se lăfăie dincolo de suprafețele albe, strălucitoare și cromate, și că fecalele se infiltrează în carne.
Este apoi Amber (Ashley Johnson), o tânără casieriță de la Mickey's, al cărei unchi Pete (Ethan Hawke) o îndeamnă să își continue educația și să facă ceva mai bun cu viața ei, în ciuda indolenței nemotivatei ei mame, Cindy (Patricia Arquette). În cele din urmă, conștiința îi este trezită de un grup activist ecologist. Și mai este un tânăr cuplu de imigranți mexicani, Sylvia (Catalina Sandino Moreno) și Raul (Wilmer Valderrama), luptându-se pentru o viață mai bună, care intră ilegal în țară și găsesc de lucru la abator, cu rezultate în mod predictibil neplăcute.
Filmul regizat de Richard Linklater este uneori moralizator și finalul este în mod intenționat neconclusiv. Dar problemele ridicate - inclusiv situația imigranților ilegali - sunt unele actuale, și distribuția (incluzându-l pe Bruce Willis ca omul de legătură din Cody pentru Mickey's, Bobby Cannavale ca destrăbălatul șef al abatorului și Kris Kristofferson în rolul unui fermier al cărui mod de viață este erodat de industrie) oferă interpretări solide.
Filmul conține limbaj vulgar și necizelat, relații sexuale intense, deși neexplicite, nuditate parțială, filmări șocante la abator, și referințe la droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.