Regia:Rob Cohen
Roluri principale:Brendan Fraser, Jet Li
Gen:Acțiune, Aventuri, Comedie, Fantastic, Thriller
Durata:114
Producător:Alphaville Films
Premiera în România:08.08.2008

În "Mumia: Mormântul Împăratului Dragon" vedem cum, după cel de-al doilea război mondial, exploratorul Rick O'Connell (Brendan Fraser), eroul celor două filme anterioare, s-a stabilit într-un sat englezesc împreună cu soția și partenera lui de aventuri, Evelyn (Maria Bello). Lăsând în urmă faptele lor glorioase, ei intenționează să se bucure de o viață normală. Dar deși se iubesc mult în continuare, au început să cadă totuși într-o rutină domestică.

Între timp, fiul lor de douăzeci și ceva de ani, Alex (Luke Ford), arheolog, se află în China, făcând săpături în mormântul monarhului care a fondat această țară, Împăratul Dragon (Jet Li). Însă se pare că acest conducător legendar nu este cu adevărat mort. Mai degrabă, este victima unui blestem străvechi prin care o vrăjitoare (Michelle Yeoh) l-a transformat - împreună cu puternica lui armată de 10.000 de soldați - în statuile de teracotă care împodobesc mormântul său.

O misiune din partea serviciilor secrete britanice - o binevenită scăpare din plictiseala vieții "la pensie" - îi trimite pe părinții lui Alex la Shanghai. Ei ajung chiar la timp pentru a-și uni forțele cu Alex, cu unchiul lui, Jonathan (John Hannah), proprietar al unui club de noapte, și cu fiica nemuritoare a vrăjitoarei (Isabella Leong), care îi cade rapid cu tronc lui Alex, într-o cruciadă menită să îl împiedice pe împăratul înviat să readucă la viață legiunile sale pentru a tiraniza lumea.

Desigur, împăratul nu este atât de ușor de oprit, și ecranul va fi în cele din urmă invadat de săbii încrucișate, de sulițe aruncate, de războinici generați pe computer. Epopeea regizorului Rob Cohen, care ne ține cu sufletul la gură, este plină de efecte speciale și secvențe de bătălie. De asemenea prezintă cu respect valori familiale și în mod pozitiv relația maritală. Lăsând la o parte câteva imagini sângeroase, violența este păstrată între anumite limite, aproape toate victimele fiind neumane.

Filmul conține acțiune violentă moderată, puțin limbaj necizelat și câteva blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.