Regia:Christopher Nolan
Roluri principale:Christian Bale, Heath Ledger, Maggie Gyllenhaal
Gen:Acțiune, Aventuri, Crimă, Dramă, Mister, Thriller
Durata:152
Producător:Syncopy
Premiera în România:25.07.2008

"Cavalerul negru" nu este eroicul "Batman" al bunicilor noștri, ci un luptător complex din punct de vedere emoțional, lăudat dar și ocărât de mulțimea celor pe care el își riscă viața ca să îi salveze. În această tumultuoasă și uimitoare din punct de vedere tehnic continuare a filmului "Batman - Începuturi" din 2005, eroul asemănător cu liliacul (Christian Bale), alter ego al miliardarului Bruce Wayne, este provocat de Joker (Heath Ledger), un criminal anarhic lipsit total de orice cod moral, să își dezvăluie identitatea, sau altfel vor muri zeci de oameni.

Batman este profund frământat de amenințarea lui Joker, mai ales că opinia publică cere ca cruciatul cu manta neagră să se predea, datorită luptei lui explozive împotriva crimei. Între timp, Harvey Dent (Aaron Eckhart), cinstitul procuror districtual - care întâmplător este și rivalul lui Bruce în cucerirea sentimentelor avocatei Rachel Dawes (Maggie Gyllenhaal) -, lucrând în tandem cu locotenentul Jim Gordon (Gary Oldman), șef al brigăzii de luptă împotriva crimei din oraș, se străduiește să aducă integritate în orașul Gotham profund corupt. Atât Gordon cât și Dent - ajutați de Rachel ca procuror adjunct - trebuie să lucreze în limitele legii, dar se bazează pe Batman ca aliatul lor neoficial cu o abordare mai puțin ortodoxă.

Ledger, care a murit tragic la începutul acestui an, este electrizant în acest ultim rol al său: arogant, zeflemitor și diabolic. Interpretarea lui vibrantă pune în umbră aproape întreaga distribuție, care îi include pe Michael Caine și Morgan Freeman în rolul lui Alfred, majordomul impecabil al lui Wayne, și respectiv Lucius Fox, directorul executiv al Wayne Enterprises; Eric Roberts în rolul gangsterului Maroni; și Nestor Carbonell în rolul primarului orașului Gotham. Regizorul și co-scenaristul Christopher Nolan realizează extraordinar un mediu haotic și brutal, dar având totuși ca fundament buna-cuviință. O scenă culminantă implicând o decizie morală din partea a sute de oameni susține puternic această observație, la fel ca și alte mici acte de onoare din film.

Filmul conține nesângeroasă dar intensă acțiune violentă incluzând împușcături, explozii și mutilări, dar practic nici un element cu caracter sexual sau limbaj criticabil. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.