Made of Honor

Regia:Paul Weiland
Roluri principale:Patrick Dempsey, Michelle Monaghan
Durata:101
Producător:Original Film, Columbia Pictures
Premiera în România:18.07.2008

În "Mireasa e iubita mea", afemeiatul Tom (Patrick Dempsey) își dă seama că o iubește pe cea care îi este de ani de zile cea mai bună amică, Hannah (Michelle Monaghan). Cei doi s-au întâlnit în colegiu, având o relație călduroasă dar platonică. În cei zece ani care au urmat, Tom a devenit un bogat afacerist, iar Hannah o restauratoare de artă de succes. El se întâlnește (și se culcă) cu femei într-o rată alarmantă, și chiar are regula de a nu se culca cu aceeași femeie de două ori la rând. Între timp, el și Hannah iau prânzul împreună, vorbesc la telefon la nesfârșit și sunt fiecare pentru celălalt cel mai apropiat confident.

Revelația lui Tom are loc atunci când Hannah pleacă peste ocean într-o călătorie de afaceri de șase săptămâni și încercările lor de a lua legătura unul cu celălalt sunt zădărnicite. El îi informează pe neîncrezătorii lui colegi de baschet că acum știe că o iubește cu adevărat. Când Hannah se întoarce, este pregătit să o ceară de soție, cu un buchet de flori în mâini, dar ea îl anunță bucuroasă că s-a logodit cu un lord scoțian, Colin (Kevin McKidd). În lăuntrul ei, bineînțeles, l-a iubit întotdeauna pe Tom, dar este convinsă că el nu va fi niciodată dornic să întemeieze o familie (pare capabil să spună "te iubesc" doar cățelușilor drăguți pe care îi întâlnește pe stradă).

Deoarece Tom este cel mai bun prieten al ei, Hannah îi cere să fie "domnișoară de onoare" alăturându-se celorlalte trei prietene ale ei, dintre care una (Busy Philipps) este supărată pe Tom pentru că a părăsit-o cu ceva timp în urmă. El acceptă umil oferta la îndemnul prietenilor lui, deoarece astfel va putea să fie în compania ei și va putea să o convingă să nu se căsătorească. Cu toții pleacă în Scoția la castelul lui Colin - familia lui deține o distilerie - pentru nuntă. (Avem aici ocazia să vedem spectaculoase peisaje scoțiene.)

Dempsey este fermecător, și devine tot mai agreabil pe măsură ce acțiunea înaintează și personajul lui renunță la comportamentul lui desfrânat. Monaghan este și ea atrăgătoare, deși rolul ei nu este la fel de substanțial. Filmul regizorului Paul Welland începe cu câteva elemente deosebit de problematice, legate de viața amoroasă destrăbălată a lui Tom și de succesiunea de căsnicii eșuate ale tatălui său (Sydney Pollack). Dar în cele din urmă devine o poveste sentimentală în care eroul principal află adevărata semnificație a iubirii, promovându-se în general o viziune morală acceptabilă.

Filmul conține relații sexuale sugerate, divorț, consum de alcool, cuvinte și expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.