Regia:Brian Robbins
Roluri principale:Eddie Murphy, Elizabeth Banks
Gen:Comedie, SF
Durata:90
Producător:Deep River Productions
Premiera în România:11.07.2008

Eddie Murphy este atât un mic extraterestru cât și o navă spațială în formă umană în comedia "Ți-l prezint pe Dave". După ce un dispozitiv de mărimea unei mingi de baseball, destinat să salveze lumea lor aflată în pericol, se rătăcește, ajungând în apartamentul din New York al tinerei văduve Gina Morrison (Elizabeth Banks) și al fiului ei de 11 ani, Josh (Austyn Lynd Myers), un echipaj de pe planeta Nil sosește pe Pământ.

Eforturile lor de a face ca "nava" lor Dave să pară un tip obișnuit, în timp ce încearcă să recupereze instrumentul vital, sunt călăuzite de ofițerul lor cultural (Gabrielle Union) care folosește cu zel Google. Îmbrăcat într-un costum alb cu cravată neagră, Dave comite gafe după gafe, bând ketchup din sticlă, punând în tigaie ouăle cu tot cu coaja lor și confundă un animal împăiat cu un dușman intergalactic. Totuși, reușește să câștige prietenia Ginei și admirația lui Josh, insuflându-i acestuia încredere în sine.

Complică acțiunea gelozia ofițerului cultural pe Gina, resentimentele căpitanului secund (Ed Helms) și hotărârea sinceră a ofițerului de poliție Dooley (Scott Caan) de a dovedi identitatea extraterestră a lui Dave. Între timp, echipajul lipsit de emoții al lui Dave începe să se "infecteze" de individualitate umană. Reacțiile spectatorilor la film vor depinde de aprecierea pe care o au pentru stilul de comediant al lui Murphy. Există pe parcurs referiri la generozitate, la decență umană și la potențialul eroic al oamenilor aparent obișnuiți.

Filmul conține ușor umor necizelat, o referință sexuală și o scurtă blasfemie. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.