Regia:Timur Bekmambetov
Roluri principale:Angelina Jolie, James McAvoy
Gen:Acțiune, Thriller
Durata:98
Producător:Kickstart Productions
Premiera în România:27.06.2008

Este mult mai interesant să fii un asasin decât un contabil, este concluzia la care ajunge personajul principal din "Wanted", Wesley Gibson (James McAvoy, cu un convingător accent american). Persecutat la serviciu și trădat acasă de dominatoarea prietenă cu care trăiește împreună, Wes se refugiază în umorul lui ironic până când, în timpul unei vizite de rutină la farmacie, devine ținta unui pistolar nemilos (Thomas Kretschmann).

Apare tocmai la timp pentru a-l proteja, și pentru a-i explica de ce este atacat, o străină misterioasă, Fox (Angelina Jolie). Ea îi relatează pe scurt că tatăl lui Wes, care nu a menținut legătura cu el (David O'Hara), a fost unul dintre cei mai pricepuți ucigași plătiți din istoria recentă, că a aparținut unei fraternități secrete de ucigași din care face și ea parte, că a fost ucis și că destinul lui Wes este să meargă pe urmele tatălui său.

După o frenetică urmărire cu mașina, cei doi ajung la fraternitatea HQ, unde Wes, încă neînțelegând ce se întâmplă, este prezentat liderului autoritar al grupului, Sloan (Morgan Freeman), care îi oferă posibilitatea de a deveni membru. O scurtă reîntoarcere în lumea reală este de ajuns să îl convingă pe Wes că nu are nimic de pierdut, dar curând descoperă că antrenamentul lui va consta în mare parte în a fi bătut și înjunghiat de viitorii lui camarazi (Marc Warren, Konstantin Khabensky și Dato Bakhtadze, între alții).

După cum îi explică Sloan, ei își aleg victimele pe baza unui cod binar. Acest procedeu este justificat prin faptul că oamenii astfel aleși ar putea fi pe punctul de a face ceva rău. De aici motoul fraternității: "Ucide unul, salvează 1.000". Justificarea "scopul scuză mijloacele" face loc transformării lui Wes dintr-un timid naiv într-un "erou" ucigaș, și el găsește tot mai multe modalități creative de a lichida oameni pe care nu i-a întâlnit niciodată. Efectele speciale spectaculoase nu reușesc să camufleze violența întâmplătoare și prezentarea într-o aură fascinantă a uciderilor.

Filmul conține violență sângeroasă, activitate sexuală explicită, nuditate, bătăi, coabitare nemaritală, mult limbaj vulgar și necizelat, câteva blasfemii și referințe la contracepție. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.