Regia:Michael Haneke
Roluri principale:Naomi Watts, Tim Roth, Michael Pitt
Gen:Horror, Thriller
Durata:112
Producător:Celluloid Dreams
Premiera în România:13.06.2008

Jocul "numește cântărețul de operă" pe care cuplul Ann (Naomi Watts) și George (Tim Roth), împreună cu fiul lor, Georgie (Devon Gearhart), îl joacă în mașină în timp ce se îndreaptă spre locul lor de vacanță, în minutele de început ale filmului "Jocuri stranii", oferă cam singurele momente lipsite de griji din acest thriller sumbru și șocant de aproape două ore. Stomacurile noastre încep să se agite atunci când Ann îl salută din mașină pe Fred (Boyd Gaines), vecinul care locuiește alături de casa lor de vacanță, și el îi răspunde cam ciudat.

Ann remarcă răspunsul neobișnuit al lui Fred, dar își alungă mai apoi din minte orice îngrijorare. Nu trece mult timp și propria lor casă va fi invadată de cei doi tineri care stau cu Fred și soția lui: Peter (Brady Corbet), care apare la început cu o aparent nevinovată cerere de a împrumuta câteva ouă, și mai apoi Paul (Michael Pitt), care manifestă o curiozitate morbidă pentru cluburile de golf ale lui George. Ei se dovedesc a fi niște sadici care îi țin ostatici pe cei trei și amenință să îi ucidă. Familia va face tot posibilul pentru a-i îmbuna sau a-i păcăli pe cei care îi țin ostatici.

Filmul regizorului Michael Haneke se declară a fi o critică la adresa violenței din mass-media, în special a violenței lipsite de sens din atât de multe filme americane. Cea mai fățișă indicație a acestei intenții este o scenă crucială care ne păcălește să aplaudăm un act de violență intensă. Haneke pare că dorește să arate cât de multe filme de la Hollywood încurajează un răspuns adesea imoral din partea spectatorului. Mulți vor considera însă de nesuportat brutalitatea din film, indiferent de mesajul social vizat.

Filmul conține violență extremă incluzând tortură și ucidere, sânge, limbaj necizelat și blasfemii, îmbrăcăminte feminină sumară și o referire la droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.