Regia:Sean McNamara
Roluri principale:Nathalia Ramos, Janel Parrish, Logan Browning, Skyler Shaye
Gen:Comedie, Familie
Durata:110
Producător:Avi Arad & Associates
Premiera în România:13.06.2008

Sumar îmbrăcatele păpuși Bratz pentru preadolescente ar putea fi considerate de unii "doar" niște păpuși, dar constituie un inadecvat model pentru cultura pop. În filmul "Bratz", păpușile sunt întruchipate de patru liceence din California de Sud, care se poartă frumos cu părinții și cu colegii lor, au o situație școlară bună și își urmează visele - în același timp, însă, îmbrăcându-se ca escorte profesioniste.

Iudeo-hispanica Yasmin (Nathalia Ramos), asiatico-caucaziana Jade (Janel Parrish), afro-americanca Sasha (Logan Browning) și blonda Cloe (Skyler Shaye) formează un cvartet multicultural de prietene din copilărie. Ele se trezesc în fiecare dimineață strălucitoare și fericite, și imediat își pornesc camerele web pentru a se ajuta una pe cealaltă să își aleagă îmbrăcămintea. Însă în prima lor zi ca boboci la Liceul Carry Nation, trei dintre ele își găsesc rapid o gașcă: Jade se așează alături de pasionații de științe, Sasha se lătură echipei de majorete, iar Cloe intră în echipa de fotbal a fetelor. Yasmin nu se încadrează în aceste grupuri și nici în altele - nici măcar în acela al singuraticilor, care, într-o încercare umoristică, au și ei propriul lor grup.

Întărește acest sistem al găștilor președinta corpului elevilor, Meredith Baxter Dimley (Chelsea Staub), manipulatoare și totuși vulnerabilă. Fiica directorului școlii (Jon Voight, aproape de nerecunoscut în spatele unui nas fals), Meredith dictează așezarea la mese în cantină, își terorizează protejatele și pe prietenul ei, și adună informații jenante cu care să își șantajeze rivalii. Când filmul sare peste doi ani pentru a le arăta pe eroinele noastre care s-au îndepărtat una de cealaltă, Meredith dă o petrecere extravagantă, completată de camere de filmat MTV și de un elefant dresat, pentru a le umili pe cele patru, pe care le insultă spunându-le "brats" - puștoaice.

Cum poate tatăl ei, director al unei școli publice, să susțină din punct de vedere financiar o petrecere care l-ar duce la faliment și pe un pașă, nu se explică, dar acest fapt este în concordanță cu îndepărtarea de natural a regizorului Sean McNamara, ca și în scena în care Jade, la ora de chimie, produce focuri de artificii dintr-o eprubetă. Și cu toate faptele bune și admirabila camaraderie a fetelor, Bratz (cum își numesc ele trupa de fete care cântă și dansează) sunt niște snoabe, care "mor" dacă nu își cumpără haine noi și scumpe pentru o petrecere.

Filmul conține scene cu multă îmbrăcăminte strâmtă și sumară, două încăierări și umor necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.