Regia:M. Night Shyamalan
Roluri principale:Mark Wahlberg, Zooey Deschanel
Gen:Dramă, SF
Durata:91
Producător:20th Century Fox Film Corporation
Premiera în România:13.06.2008

"Întâmplarea" este un incitant și doar sporadic înfricoșător thriller, cu un bine intenționat deși destul de evident mesaj social. În scena de deschidere, se întâmplă lucruri ciudate în Central Park din New York, plimbăreții de după-amiază fiind deodată înghețați în timp, și o tânără care citește liniștită pe o bancă simțind brusc impulsul de a-și lua acul de păr și a și-l împlânta în gât. La câteva străzi distanță, constructorii încep să se arunce de pe o clădire, ajungând la sol cu bufnituri înspăimântătoare. Ce se întâmplă?

Într-un liceu din Philadelphia, profesorul de științe Elliot Moore (Mark Wahlberg) este întrerupt în discursul său despre dispariția misterioasă a albinelor din lume de către directoare, care le cere profesorilor să îi trimită pe elevi acasă. Împreună cu soția lui, Alma (Zooey Deschanel), terapeută, extrem fragilă din punct de vedere emoțional - pe care o roade vina din cauza unui flirt cu un coleg -, cu cel mai bun prieten al său, Julian (John Leguizamo), și cu fiica lui Julian, Jess (Ashlyn Sanchez), se alătură maselor care părăsesc orașul cu trenul. Aflându-se pe drum, pasagerii află despre un alt eveniment cataclismic ce a avut loc în orașul lor. În cele din urmă, ei vor coborî în localitatea Filbert.

Nu peste mult timp chiar și acest adormit orășel începe să manifeste semnele epidemiei, despre care înțelegem acum că îi face pe cei infectați să se sinucidă. Este un atac terorist, așa cum relatează puținele buletine de știri rămase? Sau, după cum bănuiește profesorul de științe Elliot, acest lucru ar putea avea legătură cu plantele și copacii, care tremură și se leagănă în bătaia vântului ori de câte ori este pe cale să se întâmple ceva rău? Julian devine disperat să își găsească soția, cu care a pierdut legătura, și pleacă spre Princeton, pentru a o găsi, lăsând-o pe Jess în grija lui Elliot și a Almei. Tema generală a filmului, așa cum am mai arătat, este una admirabilă, și vindecarea treptată a relației maritale tulburate dintre Elliot și Alma este redată în mod emoționant.

Filmul conține câteva foarte scurte dar șocante imagini cu ucideri, mutilări și moarte, scurtă blasfemie și câteva cuvinte necizelate, multiple sinucideri sugerate, și o referință cu caracter sexual. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.