Regia:Andrew Adamson
Roluri principale:Skandar Keynes, Georgie Henley
Gen:Aventuri, Familie, Fantastic
Durata:144
Producător:Walt Disney Pictures, Walden Media
Premiera în România:20.06.2008

"Se poate să găsiți Narnia un loc mai sălbatic decât vă amintiți", îi avertizează piticul Trumpkin pe cei patru frați Pevensie la reîntoarcerea lor pe tărâmul magic în "Cronicile din Narnia: Prințul Caspian". Și spune adevărul. La fel de incitantă și de bine realizată ca "Leul, Vrăjitoarea și Dulapul" din 2005, continuarea se bazează mai mult pe elemente legate de căsătorie, în concordanță cu volumul cu același nume din seria în șapte părți a lui C.S. Lewis. Creșterea gradului de violență este suficient de modestă pentru ca "Prințul Caspian" să rămână un film sănătos, dar se apropie mai mult de "Harry Potter" și alte filme mai seculare.

La un an după evenimentele din "Leul, Vrăjitoarea și Dulapul" (dar 1.300 de ani în timpul narnian), frații Pevensie (William Moseley, Anna Popplewell, Skandar Keynes și Georgie Henley) sunt chemați înapoi în Narnia de prințul Caspian (Ben Barnes). De data aceasta, portalul lor nu este un dulap ci o stație de metrou din Londra celui de-al doilea război mondial, prin care ei sunt transportați pe o plajă idilică din Narnia. Unchiul prințului Caspian, Miraz (Sergio Castellitto), conduce regatul după invazia poporului său, telmarinii, care i-au forțat pe locuitorii din Narnia să se ascundă.

În secvența de deschidere, Caspian, moștenitorul de drept al tronului telmarin, fuge de la castel atunci când soția lui Miraz dă naștere unui fiu. Caspian intră în pădure unde îl întâlnește pe suspiciosul pitic Trumpkin (Peter Dinklage) și decide să îi cheme pe "Regii și Reginele din Vechime" folosind cornul magic. Cei patru frați se alătură repede prințului, care vrea să conducă o revoltă împotriva lui Miraz. Se naște, cum e de așteptat, o poveste de dragoste între Caspian și Susan, cea mai mare dintre frații Pevensie. Continuarea alegoriei religioase se învârte în jurul întrebării dacă Aslan, leul mesianic care împrumută vocea lui Liam Neeson, se va întoarce sau nu. A abandonat el oare Narnia? Înflăcărata Lucy susține că l-a văzut pe Aslan, dar Peter vrea dovezi iar Trumpkin este cel mai sceptic.

Unii ar putea considera problematică atitudinea generală a filmului față de război. Tema fundamentală este sacrificiul curajos individual și comun în slujba păcii, și sunt subliniate costurile războiului. Dar a prezenta conflictul armat, oricât de onorabil ar fi, ca o soluție, este cu totul altceva. Luptele includ două înjunghieri, o decapitare și folosirea prolifică de către Susan a arcului și a săgeților. Natura joacă un rol cheie în învingerea dușmanilor și este în mod clar de partea celor drepți și credincioși, acest mesaj temperând puțin aspectele mai puțin pozitive ale filmului.

Filmul conține multă violență pe câmpul de luptă și lupte corp la corp mortale, o decapitare, o încăierare între copii de școală, câteva scene intense în care sunt copii în pericol și unele secvențe înfricoșătoare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.