Regia:Wong Kar-Wai
Roluri principale:Jude Law, Norah Jones
Gen:Drama, Romantic
Durata:90
Producător:Block 2 Pictures, Studio Canal
Premiera în România:30.05.2008

"Iubire cu gust de afine", debutul în limba engleză al regizorului chinez Wong Kar Wai, ale cărui filme anterioare au fost amplu lăudate pentru eleganța lor cinematică și pentru delicata zugrăvire a relațiilor, ne vorbește despre Elizabeth, o tânără sensibilă, încrezătoare din fire, interpretată de cântăreața Norah Jones. Părăsită de prietenul ei, găsește consolare în înțelegătorul proprietar al unui local din New York, Jeremy (Jude Law). Titlul se referă la plăcinta din meniul lui Jeremy, de la care pornește legătura dintre el și Elizabeth.

Există într-adevăr o atracție între cei doi, dar tânăra simte nevoia de a părăsi fără nici o explicație orașul, pornind într-o odisee de descoperire de sine de-a lungul țării. Se angajează ca și chelneriță în Memphis, unde întâlnește un polițist alcoolic pe nume Arnie (David Straitharn), căruia îi este dor de soția lui, Sue Lynne (Rachel Weisz), de care s-a despărțit. Apoi în Nevada, lucrând într-un cazino, întâlnește o înrăită jucătoare de poker, Leslie (Natalie Portman, în cea mai bună interpretare din film), care o convinge pe Elizabeth să o susțină după o mare pierdere. Prin intermediul acestor interacțiuni, Elizabeth ajunge să se înțeleagă mai bine pe sine, găsind în ceilalți reflecții ale propriei goliciuni.

Filmul este poetic, în stilul filmelor anterioare ale lui Wong. Fotogenica Jones are un rol destul de pasiv, astfel încât este dificil de evaluat adevărata ei latură actoricească, dar reușește să redea o protagonistă înduioșătoare, și interpretează un cântec impresionant. Actorii cu nume mari din rolurile secundare oferă în general interpretări de calitate, deși marea scenă emoțională a lui Weisz sună puțin fals. Portman este remarcabilă în felul în care reușește să redea faptul că aparențele atitudinii ei îi maschează de fapt vulnerabilitatea. De fapt, scenariul, aparținând lui Wong și lui Lawrence Block, prezintă toate personajele ca persoane în principiu decente luptându-se cu singurătatea emoțională.

Filmul conține câteva blasfemii și înjurături, scurte secvențe violente, fumat și consum de alcool. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.