Regia:Woody Allen
Roluri principale:Colin Farrell, Ewan McGregor
Gen:Crimă, Dramă, Thriller
Durata:108
Producător:Virtual Studios
Premiera în România:20.06.2008

Cel de-al treilea film al lui Woody Allen filmat în Londra, urmând excelentei drame "Match Point" și comediei cu mister "Bomba zilei", este mai apropiat de primul dar mai puțin convingător. "Visul Casandrei" prezintă o poveste interesantă dar în cele din urmă slăbuță despre doi frați aflați în nevoi financiare - managerul de restaurant Ian (Ewan McGregor) și mecanicul de mașini de sport Terry (Colin Farrell) - cărora bogatul dar dubiosului unchi Howard (Tom Wilkinson), venit din Los Angeles, le cere să îi ucidă un partener de afaceri.

Ambii frați au nevoie de bani - Ian pentru a o impresiona pe Angela (Hayley Atwell), o actriță pe care a făcut-o să creadă despre el mai mult decât e real, iar Terry pentru a-și plăti o imensă datorie de la jocurile de noroc. În ciuda minusurilor fiecăruia, cei doi dau de înțeles că ar avea bun simț și că pentru ei o crimă este, într-o primă etapă cel puțin, o aberație. Jocul lor este excelent. În ciuda lipsei de asemănare între ei, sunt foarte credibili ca frați. Claire Higgins și John Benfield sunt de asemenea potriviți în rolul lor de părinți din clasa mijlocie. Dar scenariului hitchcockian al lui Allen îi lipsește sclipirea de geniu și nu are suficientă substanță. Stilul a la Hitchcock este însă respectat prin prezentarea celor mai violente momente într-un mod foarte discret, în afara camerei adesea.

Aura de tragedie greacă sugerată de titlul filmului (care e numele iahtului pe care cei doi frați îl cumpără la începutul filmului, din banii câștigați de Terry la o cursă de câini) și sentimentul de spaimă ce plutește deasupra fiecărui personaj, sunt mult mai slabe decât în oricare altul dintre filmele actuale despre crime comise de frați, precum net superiorul "Înainte să afle diavolul că ai murit". Cât privește viziunea nihilistă a lui Allen, sentimentul că viața înseamnă ocazii aleatoare, începe să obosească. Terry contrabalansează această viziune revelând o conștiință ("avem mereu de ales"), oricât de torturată ar fi ea, și un simț moral al încălcării "legii lui Dumnezeu". Coloana sonoră compusă de Philip Glass subliniază atmosfera sinistră.

Filmul conține o crimă neprezentată direct, o violență scurtă, multe conversații cu blasfemii, referințe la droguri, relații non-maritale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.