Regia:Larry Wachowski, Andy Wachowski
Roluri principale:Christina Ricci, Emile Hirsch
Gen:Acțiune, Familie, Sport
Durata:135
Producător:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:16.05.2008

Cursele sunt într-adevăr pline de viteză în "Speed Racer", o aventură futuristă bazată pe seria TV japoneză de desene animate din anii 1960 realizată de Tatsuo Yoshida. Tânărul pilot de mașini de cursă Speed Racer (Emile Hirsch), cu sprijinul plin de iubire al părinților lui - constructorul de mașini de curse Pops Racer (John Goodman), care a realizat Mach 5, mașina condusă de fiul lui, și Mom Racer (Susan Sarandon) -, având-o alături pe prietena din copilărie Trixie (Christina Ricci), îl înfruntă cu curaj pe ticălosul sponsor miliardar E.P. Arnold Royalton (Roger Allam) pentru a concura în cursa în care cu ani în urmă a murit fratele lui mai mare.

Royalton este hotărât să îl desființeze pe eroul nostru după ce acesta în mod altruist refuză o propunere de sponsorizare. Miliardarul chiar se laudă semeț că toate cursele sunt aranjate. Speed Racer are de înfruntat și alți câțiva rivali sau răufăcători, între care se numără magnatul afacerist Mr. Musha (Hiroyuki Sanada) de la Musha Motors; pilotul de mașini de curse Taejo Togokahn (Rain), moștenitor al imperiului oponent Togokahn Motors, pe care Musha plănuiește să îl preia; și pilotul de curse Jack "Cannonball" Taylor (Ralph Herforth). Familia Racer este ajutată pe parcurs de un eroic personaj mascat, Racer X (Matthew Fox), pe care Speed Racer începe să îl suspecteze că ar putea fi de fapt fratele lui decedat, și inspectorul Detector (Benno Furmann) care colaborează cu Racer X pentru a dovedi corupția din lumea internațională a curselor de mașini.

Frații Andrew și Larry Wachowski, co-scenariști și regizori, oferă extraordinare fundaluri animate și curse și cascadorii fantastice; mașinile fac numeroase manevre care sfidează gravitația, de mare atracție vizuală. În mod deosebit de pozitiv, valorile familiei sunt puternic evidențiate în întreg filmul, cu câteva scene bine scrise și bine interpretate de susținere parentală printre puținele secvențe ale filmului lipsite de acțiunea în viteză. Valorile sportivității, camaraderiei și moralității sunt de asemenea prezente în scenariu. Dar alternanța dintre acțiune și elemente sentimentale este puțin haotică și părinții ar putea considera că uneori violența și limbajul sunt cam dure, și elementele intrigii prea complicate pentru spectatorii mai mici.

Filmul conține unele scene de acțiune violentă intensă, limbaj și expresii necizelate și ușoare blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.