Regia:George Clooney
Roluri principale:George Clooney, Renee Zellweger, John Krasinski
Gen:Comedie, Dramă, Romantic, Sport
Durata:114
Producător:Casey Silver Productions
Premiera în România:09.05.2008

Începuturile fotbalului profesionist din America furnizează fundalul pentru "Jocuri murdare", o plăcută comedie romantică - deși titlul în limba română nu ar sugera acest lucru - amplasată în 1925. În ciuda unor inconsecvențe în desfășurarea acțiunii și a limbajului uneori problematic, filmul oferă o atractivă incursiune în acea perioadă. George Clooney este Jimmy "Dodge" Connolly, jucător și proprietar al echipei de fotbal american Duluth Bulldogs. Echipa a jucat timp de 20 de ani pe pășuni, și când, instabilă din punct de vedere financiar, ajunge, ca multe alte echipe, falimentară, Connolly se găsește aproape în imposibilitatea de a-și găsi un alt loc de muncă.

Auzind la radio anunțul că un vestit erou de război, care în colegiu a fost o vedetă, Carter Rutherford (John Krasinski), a atras o mulțime de 40.000 de persoane pe stadionul de fotbal al Universității Princeton, Dodge se gândește să îi ofere 5.000 de dolari pe joc pentru a-l coopta în echipa lui. După ce CC Frazier (Jonathan Pryce), managerul lui Carter, îl convinge pe Dodge să dubleze suma, Carter conduce echipa refăcută într-un lanț de victorii. Îndemnată de Mack Steiner (Max Casella), fostul camarad nemulțumit al lui Carter, cocheta reporteriță din Chicago Lexie Littleton (Renee Zellweger) începe să urmărească echipa, cu scopul de a-i leza prestigiul lui Carter. Desigur, cei doi ajung să se îndrăgostească unul de celălalt, deși Lexie și Dodge își exprimă atracția reciprocă într-un schimb de replici pline de ironie. În ansamblu, Clooney, care este și regizorul filmului, a realizat o plăcută și inocentă poveste de dragoste, de asemenea cu o frumoasă coloană sonoră.

Filmul conține blasfemii, limbaj vulgar și necizelat ocazional, o bătaie cu pumnii - nu prea dură -, ușoare referințe sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.