21

Regia:Robert Luketic
Roluri principale:Kevin Spacey, Laurence Fishburne, Kate Bosworth, Jim Sturgess
Durata:122
Producător:Relativity Media
Premiera în România:09.05.2008

Un student strălucit de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts devine un jucător de jocuri de noroc în Las Vegas în filmul "21: Șansa vieții lui". Bazată pe o poveste adevărată, această dramă psihologică este strălucitoare dar superficială. Talentatul și muncitorul Ben Campbell (Jim Sturgess) are o mare ambiție: să urmeze Facultatea de Medicină de la Harvard. Îi lipsesc însă banii pentru a-și putea atinge acest scop, și realizările lui academice nu sunt de ajuns pentru a-i aduce bursa mult râvnită care să îl ajute în acest sens.

O soluție surprinzătoare este oferită de profesorul de matematică Micky Rosa (Kevin Spacey). Impresionat de performanțele lui Ben la orele lui, îl invită pe acesta să se alăture unui grup clandestin de genii matematice care merg în fiecare weekend în Las Vegas pentru a câștiga la jocul blackjack prin metoda legală dar neagreată a numărării cărților. Reticent la început, Ben cedează în cele din urmă când Jill Taylor (Kate Bosworth), membră a grupului, o fată căreia Ben își dorea de mult timp să îi facă curte, îl vizitează la locul lui de muncă unde câștigă 8 dolari pe oră, și reînnoiește invitația.

El insistă că va ieși din schemă odată ce va aduna cei 300.000 de dolari care să îi permită să ajungă la Harvard. Nu se va opri însă aici, și succesul lui nu trece neobservat de către șeful securității cazinoului, Cole Williams (Laurence Fishburne). Filmul regizorului Robert Luketic arată pericolele lăcomiei și ale orgoliului, pe măsură ce disensiunile cresc în rândul conspiratorilor și Ben devine periculos de neglijent. Dar "21: Șansa vieții lui" de asemenea glorifică răzbunarea și valoarea "experienței de viață".

Filmul conține relații sexuale nemaritale, scene scurte cu nuditate parțială, sărut între persoane de același sex, limbaj vulgar și necizelat, și umor cu caracter sexual. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.