Regia:Jon Favreau
Roluri principale:Robert Downey jr.
Gen:Acțiune, Aventuri, Dramă, SF, Thriller
Durata:126
Producător:Marvel Enterprises
Premiera în România:02.05.2008

"Omul de oțel" este o poveste științifico-fantastică captivantă pusă pe fundalul evenimentelor contemporane și având ca fir roșu evoluția morală a personajului principal. Până să se ajungă în a doua jumătate a filmului, respectivul personaj, miliardarul din afaceri cu arme Tony Stark (Robert Downey Jr.), cunoaște o turnură cu 180 de grade. Motivul reformei radicale? În timpul unor experimente militare a fost luat ostatic în Afghanistan de puternicul și ambițiosul Raza (Faran Tahir).

Acesta îi cere lui Stark să construiască o replică a celei mai avansate arme pe care a făcut-o vreodată. Cu ajutorul celorlalți captivi, și a omului de știință Yinsen (Shaun Toub), Stark va construit însă un costum impenetrabil și antigravitațional, cu care va scăpa. Ajuns acasă, el anunță că se retrage din industria de armament, spre consternarea partenerului său, Obadiah Stane (Jeff Bridges), și a sfătuitorului său militar "Rhodey" (Terrence Howard). Stark se închide în laborator și se concentrează pe obținerea unui costum mai bun, pe care îl va folosi mai apoi în scopuri altruiste. Regizorul Jon Favreau oferă o nouă adaptare după celebrele serii de benzi desenate Marvel, folosind din plin efecte speciale, dialoguri plăcute și jocul actoricesc plin de energie al lui Downey Jr.

Filmul conține activitate sexuală neexplicită, proceduri medicale, violență sf, expresii necizelate, umor sexual. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.