Regia:Frank Darabont
Roluri principale:Thomas Jane, Marcia Gay Harden
Gen:Horror
Durata:126
Producător:Darkwoods Productions
Premiera în România:18.04.2008

"Negura" este un film realizat cu măiestrie dar teribil de pesimist, bazat pe un roman popular al lui Stephen King. Când o ceață nenaturală, plină de animale mutante criminale - insecte, păsări, chiar și o caracatiță gigantă - coboară în micul orășel Maine, câțiva localnici se refugiază într-un magazin de carne. Între ei curajosul dar sensibilul artist David Drayton (Thomas Jane) și fiul său Billy (Nathan Gamble).

În timp ce Drayton, ajutat de îndrăznețul manager al magazinului, Ollie (Toby Jones), se bate cu monștrii de afară, nu lipsesc luptele nici în magazin. Concetățenii săi s-au împărțit în două tabere, una condusă de fanatica religioasă Carmody (Marcia Gay Harden), și alta de scepticul avocat Brent Norton (Andre Braugher). Orășenii vor reuși să depășească slăbiciunile umane pentru a se lupta cu dușmanul lor comun? Regizorul, scenaristul și producătorul Frank Darabont ne oferă un film cu monștrii care prin efectele speciale ar fi putut concura cu "Alien" al lui Ridley Scott. Dar "Negura", pe lângă că este excesiv de sângeros, se îngroapă singur prin mulțimea de pretenții. Filmul încearcă să analizeze totul, de la dinamica socială și religie până la polaritățile fundamentale ale naturii umane.

Domnișoara Carmody, de exemplu, prețuiește un set inconsecvent de valori morale, unul care caricaturizează și deci marginalizează perspectiva religioasă pe care ea ar trebui să o reprezinte. Ea pune semnul egal între oamenii ce merg pe lună și cercetătorii celulelor rădăcină, ca încălcători ai legii lui Dumnezeu, și denunță avortul în timp ce cere uciderea lui Billy "spre ispășire". Personajul lui Jones reușește să dea un centru moral filmului, asemeni profesoarei pensionare Irene, interpretată de venerabila Frances Sternhagen. Deși concluzia filmului poate fi considerată a fi un avertisment - pozitiv moral - relativ la disperare, lecția vine cu un preț prea mare.

Filmul conține violență sângeroasă, mutilări, ucideri din milă, limbaj vulgar, blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.