Regia:Andy Tennant
Roluri principale:Matthew McConaughey, Kate Hudson, Donald Sutherland
Gen:Aventuri, Comedie, Romantic, Thriller
Durata:113
Producător:De Line Pictures/Bernie Goldmann
Premiera în România:11.04.2008

În "Aurul nebunilor", Matthew McConaughey joacă rolul lui Ben "Finn" Finnegan, un deștept dar veșnic ghinionist vânători de comori, care este pe punctul de a găsi țelul său de o viață: străvechi cufere cu comori spaniole, pline cu aur și bijuterii. În scenele de deschidere ale filmului, el reușește să își scufunde propria ambarcațiune lângă o insulă din Caraibe în timp ce explorează încântat fundul oceanului, unde găsește un taler antic ce confirmă faptul că comoara este aproape.

Când îi duce prețiosul vestigiu investitorului său - gangsterul Bigg Bunny (Kevin Hart) - acesta decide să își însușească el prada și le dă instrucțiuni acoliților săi, Curtis (Brian Hooks) și Cordell (Malcolm-Jamal Warner), să scape de Finn în adâncul mării. Între timp, soția lui Finn, Tess (Kate Hudson), care odinioară împărtășea entuziasmul lui pentru căutări și care acum lucrează pe luxosul iaht al miliardarului Nigel Honeycutt (Donald Sutherland), îi intentează divorțul iresponsabilului ei soț. Deoarece Curtis și Cordell îl fac pe Finn să întârzie la audieri, divorțul se pronunță în lipsa lui, și Tess este surdă la rugămințile lui de împăcare.

Curând după aceasta, Finn prinde pălăria luată de vânt de pe capul Gemmei (Alexis Dziena), fiica răsfățată a lui Nigel. Finn este rănit, așa că fata îl duce pe iahtul tatălui ei. Aici se întâlnește cu neîncrezătoarea Tess, și cei doi ajung să le povestească lui Nigel și Gemmei istoria așa numitei "zestre a reginei" - pierdută în mare în 1715. În scurt timp aceștia împărtășesc entuziasmul lui Finn pentru căutarea comorii. Așteptata rivalitate dintre Tess și Gemma nu se materializează deloc, Tess asumându-și mai mult un rol de mentor pentru Gemma, învățând-o că nu trebuie "să facă pe proasta pentru a obține ceea ce dorește". Și, desigur, scenariul arată clar că, divorțați sau nu, Finn și Tess sunt în continuare nebuni unul după celălalt. Când Bigg îl angajează pe vechiul mentor al lui Finn, Moe Fitch (Ray Winstone), pentru a localiza comoara, narațiunea devine o cursă fanatică pentru a vedea cine ajunge primul la ea.

Există multă violență comică - McConaughey este pocnit în cap de atâtea ori încât le pierdem șirul - dar în ciuda atentatului lui Bigg asupra vieții lui Finn, tonul nu este în general prea dur. Interpretările, scenele acvatice deosebit de frumoase și conținutul moral (în special legătura tată-fiică dintre Nigel și până la urmă nu chiar atât de superficiala Gemma) sunt plusuri, dar scenariul nu este prea inteligent, în timp ce secvențele de acțiune sunt vii dar nu cu adevărat incitante.

Filmul conține limbaj necizelat și vulgar, acțiune violentă moderată, o relație sexuală sugerată într-o biserică abandonată, tachinări cu caracter sexual. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.