Regia:Roland Emmerich
Roluri principale:Steven Strait, Camilla Belle, Nathanael Baring
Gen:Aventuri
Durata:109
Producător:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:14.03.2008

Filmul începe cu o narațiune de rău augur, citită de Omar Sharif, care pune filmul în perspectiva istorică. După care urmează acțiunea, plasată la sfârșitul Epocii de Gheață. Un tânăr vânător, D'Leh (Steven Strait), trebuie să pornească pe urmele celor care i-au răpit partenera, Evolet (Camilla Belle), pe care o iubește din copilărie. D'Leh a trebuit să crească la umbra aparentei dezertări a tatălui său din trib, dar în timpul ritualului anual de vânătoare a unuia dintre mamuții giganți ce mai trăiau pe pământ, el ajunge accidental eroul zilei, ceea ce poate să fie un semn că el va fi cel care va împlini profeția Vechii Mame (Mona Hammond).

D'Leh, mentorul său Tic'Tic (Cliff Curtis), un tinerel pe nume Baku (Nathanael Baring) și alții câțiva pornesc în aventură, în căutarea lui Evolet, pe drum având să se lupte cu tot felul de viețuitoare ale acelor vremuri. La un moment dat D'Leh salvează din milă un tigru uriaș, fapt care îi va fi de folos în fața tribului Naku, condus de Nakudu (Joel Virgel). Impresionați de faptul că felina l-a lăsat în viață pe D'Leh, tribalii sunt de acord să i se alăture acestuia în urmărirea celor răi. (Nakudu este în plus motivat de faptul că și fiul lui a fost răpit, ca Evolet. În plus vom afla că Nakudu l-a cunoscut pe tatăl lui D'Leh.)

Povestea altfel copilărească ecranizată de regizorul Roland Emmerich include totuși câteva surprize, dar per ansamblu este fidelă clișeelor genului. Efectele digitale sunt impresionante, în special cu colonia de sclavi de la piramidă. Există un predictibil apogeu plin de acțiune, în timpul căruia D'Leh se răzbună violent. Nu există scene de sex sau probleme de limbaj (probabil cuvintele necizelate nu se inventaseră încă).

Filmul conține multă violență și ucideri - dar fără sânge în exces - și unele ritualuri păgâne. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.