Roluri principale:Jim Carrey, Steve Carell
Gen:Aventuri, Animație, Comedie, Familie
Durata:88
Rating:A-I (G)
Producător:20th Century Fox Animation
Premiera în România:11.04.2008

"O persoană este o persoană, indiferent cât de mică!" Acesta este motoul personajului principal din filmul "Horton", o fermecătoare adaptare animată pe computer a cărții clasice pentru copii scrisă în 1954 de către Dr. Seuss, pe numele lui adevărat Theodor Seuss Geisel. Bucurându-se într-o zi de o baie în junglă, binevoitorul elefant Horton (voce Jim Carrey) aude zgomote slabe venind de pe un fir de praf. Ceea ce a descoperit el, mulțumită urechilor lui imense, este existența orașului Who-ville, o comunitate microscopică dar pe deplin dezvoltată, luându-și bucuros sarcina de a o proteja.

Colaborând cu ușor excentricul primar al orașului (voce Steve Carell), Horton vine cu un plan de a transporta Who-ville în siguranța unui îndepărtat vârf de munte. Pe când pornește în ceea ce se va dovedi o călătorie riscantă, Horton se confruntă cu opoziția tot mai mare a celorlalte animale din junglă, care nu sunt atât de deschise la minte, conduse de enervanta Kangaroo (Carol Burnett). Când Horton refuză să îi dea acesteia prețioasa particulă de praf, Kangaroo - care insistă că "dacă nu poți vedea ceva, nu există" - apelează la ajutorul unui ticălos dar cam prost vultur pe nume Vlad (Will Arnett). Situația devine sumbră atunci când Who-ville ajunge în ghearele lui Vlad, dar Horton este hotărât să salveze mica lume deoarece, pentru a cita o altă expresie din crezul său: "Un elefant este sută la sută loial!"

Filmul, regizat împreună de Jimmy Hayward și Steve Martino, promovează excelente valori, precum compasiunea, jertfirea de sine, perseverență și munca în echipă. Povestea lui Seuss chiar a fost "citită" de activiștii pro-life ca sprijinind demnitatea copiilor nenăscuți, o interpretare nu lipsită de fundament. Scenariul, interpretările și animația se potrivesc toate cu înalta calitate a materialului de bază al filmului.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.