Regia:Roger Donaldson
Roluri principale:Jason Statham, Saffron Burrows
Gen:Crimă, Thriller
Durata:110
Producător:Arclight Films
Premiera în România:28.03.2008

"Jaful de pe Baker Street" este un thriller bazat pe fapte reale amplasat în Londra anului 1971. Când dubiosul vânzător de mașini Terry Leather (Jason Statham) află de la prietenul lui, Martine Love (Saffron Burrows), că seifurile unei anumite bănci sunt ușor de jefuit, oportunitatea de a da în sfârșit o lovitură mare se dovedește a fi irezistibilă. Cu atât mai mult cu cât un depozit din apropiere - punctul de start pentru tunelul pe care îl plănuiesc ei până la bancă - este de închiriat. Alcătuind pentru jaf o bandă din vechiul lui cartier, incluzându-i pe fotograful Kevin Swain (Stephen Campbell Moore), actorul cu jumătate de normă Dave Shilling (Daniel Mays) și Guy Singer (James Faulkner), Terry speră să scape din lumea interlopă și să le ofere siguranță soției sale, Wendy (Keeley Hawes), și copiilor lor.

A evita atenția nedorită a poliției în timp ce sapă tunelul se dovedește însă a fi cea dintâi provocare pentru echipă. După jaf, ei atrag asupra lor mânia a două puternice forțe opuse. Prima este reprezentată de lordul Lew Vogel (David Suchet), aliat - cel puțin pentru moment - cu liderul militant Michael X (Peter de Jersey). În cealaltă este implicat serviciul britanic de contra-spionaj, reprezentat de agentul Tim Everett (Richard Lintern). În timp ce Vogel are de ascuns corupție masivă, Everett și superiorii lui trebuie să protejeze un extrem de important secret regal. Terry și prietenii lui amenință fără voie cu demascarea amândurora.

Filmul regizorului Roger Donaldson se bucură de o acțiune inteligentă și antrenantă. Dar atenție: "Jaful de pe Baker Street" ajunge să sape în detaliile degradante ale vieților private ale unor personaje; de asemenea nu se ferește să prezinte brutalitatea lumii interlope. Chiar dacă aceste elemente pot fi justificate din punct de vedere dramatic, ele limitează atractivitatea filmului pentru mulți catolici.

Filmul conține activitate cu caracter sexual, o parte chiar deviantă, nuditate parțială, tortură, mult limbaj vulgar și necizelat, adulter, pornografie, droguri, prostituție și o referință anti-catolică. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.