Regia:Rob Reiner
Roluri principale:Morgan Freeman, Jack Nicholson
Gen:Aventuri, Comedie, Dramă
Durata:97
Producător:Storyline Entertainment
Premiera în România:28.03.2008

"Ultimele dorințe" este o nu foarte remarcabilă și cu clișee poveste despre doi bolnavi de cancer: magnatul bogat și afemeiat Edward Cole (Jack Nicholson) și mecanicul auto din clasa mijlocie Carter Chambers (Morgan Freeman). Când, destul de neconfortabil, ajung să împartă același salon de spital, și află amândoi că sunt în stadiu terminal, acești doi bărbați aflați la poluri opuse se decid să pornească la drum pentru a-și împlini cele mai îndrăznețe vise în timpul cât îl mai au de trăit. O mai puțin grandioasă versiune a acestei liste a alcătuit-o Carter în colegiu, îndemnat de profesorul de filozofie, dar a abandonat-o atunci când responsabilitățile de familie au început să stea în calea viselor lui.

Miliardarul Edward, desigur, are banii care îi permit să facă în așa fel încât totul să devină posibil, și în locații diverse precum Africa, Egipt, Franța și Hong Kong ei ajung să experimenteze totul de la parașutism la curse cu mașini. Aceste secvențe de cascadorie nu sunt însă deosebit de revelatoare. În privința familiei, Carter trebuie să își lase în urmă soția nedumerită, Virginia (Beverly Todd), care privește totul cu un scepticism de înțeles, și deși Edward, care a fost căsătorit de mai multe ori, pare a nu avea nici un fel de relații de familie, în cele din urmă ajunge să reia legătura cu o fiică ce s-a îndepărtat de mult timp de el, Emily.

Principala atracție a filmului constă în a-i vedea pe cei doi mari actori în formă bună, Nicholson strălucind în mod special în unele dintre ultimele scene când caracterul său suferă o transformare. Filmul regizorului Rob Reiner, după scenariul lui Justin Zackham, este predictibil, deși transmite un mesaj pozitiv despre a-ți găsi bucuria în viață și a aduce bucurie celorlalți. Această temă este însă umbrită de unele elemente problematice, legate în principal de stilul de viață hedonist al lui Edward - este sugerată o relație cu o stewardesă și mai apoi, într-un "bine intenționat" act de generozitate, el angajează o prostituată pentru Carter, care o refuză în mod admirabil. Valorile de familie prevalează în cele din urmă în desfășurarea acestui film sentimental.

Filmul conține înjurături, expresii necizelate, un gest vulgar; relații sexuale nemaritale sugerate; aluzii sexuale; și neînțelegeri domestice. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.