Regia:Paul Thomas Anderson
Roluri principale:Daniel Day-Lewis, Paul Dano
Gen:Dramă, Thriller
Durata:158
Producător:Miramax Films
Premiera în România:21.03.2008

"Va curge sânge" este o dramă excelentă, bazată în parte pe romanul "Oil!" din 1927 al lui Upton Sinclair, cu acțiunea amplasată la începutul secolului al XX-lea. Prezintă suișurile și coborâșurile unui miner dintr-o mină de argint devenit un nemilos magnat al petrolului, Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis), care, împreună cu fiul său, cunoscut simplu ca H.W. (Dillon Freasier), ia unei familii sărace din centrul Californiei pământul pe care îl deține, atunci când unul dintre fii, Paul (Paul Dano), îi vinde pe furiș informația că pământul familiei lui este bogat în "aur lichid".

Capul familiei, Abel Sunday (David Willis), renunță la pământ fără împotrivire, dar Daniel ajunge să se confrunte cu fratele lui Paul, carismaticul predicator Eli (interpretat de asemenea de Dano). Răzgândirea de mai apoi a lui Daniel cu privire la a plăti 5.000 de dolari pentru biserica lui Eli și, într-una dintre cele mai bune scene ale filmului, refuzul lui de ultim moment de a-l lăsa pe Eli să binecuvânteze sonda de forare la inaugurarea ei, furnizează scânteia pentru relația conflictuală și tragedia personală care urmează. Temele profunde ale filmului - căutarea puterii, influența negativă a avariției, tensiunile dintre tați și fii, și alăturarea dintre capitalismul gol și fanatismul spiritual - alcătuiesc un fascinant amestec întunecat.

Interpretarea lui Day-Lewis îl înscrie în rândul actorilor mari; amploarea totală a cruzimii lui - și pierderea umanității lui - devin tot mai evidente pe măsură ce înaintează acțiunea filmului. Dano, fiul care și-a autoimpus muțenia din "Little Miss Sunshine", interpretează bine ambele roluri. Este un om sincere al lui Dumnezeu sau un șarlatan egoist? Suntem ținuți în șah până la sfârșit. Freasier este foarte bine distribuit rolul fiului care lucrează cot la cot cu tatăl său până când intervine soarta. Kevin J. O'Connor interpretează cu succes rolul unui străin care anunță că este fratele de mult pierdut al lui Daniel, pe care acesta este foarte dornic să îl accepte din cauza profundului sentiment de izolare din acel moment al narațiunii.

Alte roluri mici sunt interpretate convingător de localnici din Texasul rural unde au fost făcute filmările. Religia joacă un rol important în poveste, un alt punct important fiind convertirea forțată a lui Daniel într-una dintre slujbele religioase ale lui Eli, deși situația se va schimba în cele din urmă. Confruntarea dintre Daniel și fundamentalistul Eli din punctul culminant al filmului este cu adevărat tulburătoare, așa cum și trebuie să fie.

Filmul conține violență scurtă dar brutală, crime, blasfemii și expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.