Regia:Jay Russell
Roluri principale:Ben Chaplin, Alex Etel
Gen:Aventuri, Familie, Fantastic
Durata:111
Producător:Revolution Studios
Premiera în România:07.03.2008

Amplasată în Scoția în timpul celui de-al doilea război mondial, acțiunea filmului fantastic de aventură "Eu și monstrul meu" se inspiră din legendele celtice pentru a furniza o explicație a originilor monstrului din Loch Ness. Angus MacMorrow (Alex Etel) este un băiat singuratic care trebuie să facă față absenței tatălui său marinar, Charlie (Craig Hall), și propriei lui temeri, dar și atracții, față de apă. Petrecând timpul pe malul unui lac local, unde înoată băieții din oraș, Angus dă peste o piatră interesantă și o ia acasă.

Descoperă repede că obiectul neobișnuit este, de fapt, un ou, din care va ieși o creatură asemănătoare cu un dinozaur, care crește foarte repede. Depășind precauțiile față de acest oaspete neașteptat, Angus îi aduce bucăți de hrană și îi pune numele Crusoe. El cere ajutorul surorii lui, Kirstie (Priyanka Xi), și al veteranului de război Lewis Mowbray (Ben Chaplin), în eforturile de a-l ascunde pe Crusoe de mama lui, Anne (Emily Watson), menajera unei mari proprietăți, achiziționată recent pentru armată. Pe severul ofițer aflat la comandă, căpitanul Hamilton (David Morrissey), Angus îl consideră intimidant.

Crusoe crescând mult și rapid, Angus este de acord cu o oarecare șovăială să îi dea drumul în lac. Oamenii căpitanului Hamilton sunt însă acolo în alertă maximă, temându-se de posibila invazie germană. Angus, între timp, a devenit un gaj în subtila rivalitate dintre Hamilton și Mowbray pentru cucerirea afecțiunii mamei lui. Hamilton încearcă să îi insufle băiatului o anumită disciplină, iar Mowbray îl ademenește cu cunoștințele lui despre Scoția.

Versiunea ecranizată a cărții pentru copii din 1990 a lui Dick King-Smith începe inofensiv, dar acțiunea devine tot mai amenințătoare pe măsură ce înaintează spre punctul ei culminant tulburător. Deși filmul are o cantitate minimă de conținut problematic, astfel de scene îi vor înspăimânta pe majoritatea copiilor. Există mai multe interpretări bune, cu Chaplin remarcabil în mod deosebit în rolul lui Mowbray, taciturn și irascibil, și totuși în mod fundamental sensibil și singuratic. În ansamblu, "Eu și monstrul meu" este un film bine realizat, dar nu unul pentru fricoși.

Filmul conține violență fantastică, o expresie necizelată și o blasfemie; este acceptabil pentru spectatorii tineri mai puțin sensibili. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.