Regia:Doug Liman
Roluri principale:Samuel L. Jackson, Hayden Christensen, Jamie Bell
Gen:Acțiune, Aventuri, SF, Thriller
Durata:88
Producător:Twentieth Century-Fox Film Corporation
Premiera în România:29.02.2008

Imaginați-vă că vă aflați într-o situație extrem de periculoasă, însăși viața vă este în pericol, și cât ai clipi, puteți dispărea și reapărea în siguranță în Paris, Tokyo, lângă piramide sau chiar în propriul dumneavoastră dormitor. Aceasta este puterea pe care tânărul erou David Rice (Max Thieriot) află că o are după o altercație la liceu, în urma căreia ajunge prins sub lacul înghețat al orașului, pentru ca doar câteva secunde mai târziu să apară ud dar viu în biblioteca din localitate.

David își dă seama în scurt timp că are de fapt capacitatea de a se transporta instantaneu în orice locație de pe glob. Thrillerul SF "Jumper: Oriunde, Oricând" arată cum David își folosește puterea pentru a fugi de acasă și de tatăl lui abuziv (Michael Rooker). Mama lui, interpretată de Diane Lane, l-a părăsit când avea 5 ani. Prima lui decizie îndoielnică din punct de vedere moral este aceea de a se transporta într-o bancă unde își însușește cu dărnicie o mică avere pentru cheltuielile de trai. "Aveam 15 ani. M-am gândit că o să dau înapoi într-o zi", motivează el, dar nu îl vedem făcând acest lucru.

Un cărunt anchetator pe nume Roland (Samuel L. Jackson) află despre jaf, și își dă seama că este vorba despre un așa numit Jumper. El nu este ofițer de poliție sau agent FBI, ci un membru al Paladin-ilor, o străveche organizație dedicată exterminării Jumper-ilor despre care ei cred că vor distruge lumea. "Doar Dumnezeu are dreptul să fie în toate locurile în același timp", declară Roland. Pe un Jumper odată prins de organizație, câteva șocuri electrice îl pot paraliza, după cum observăm într-o scenă înspăimântătoare în care Roland prinde în pădure un Jumper ghinionist și îl frige.

Ca adult, David (acum interpretat de Hayden Christensen) află mai multe despre povestea Jumper-ilor și a Paladin-ilor de la un Jumper britanic pe nume Griffin (Jamie Bell). Paladin-ii, îi explică el, sunt fanatici religioși care, de-a lungul istoriei, au fost responsabili de Inchiziție, vânătoarea de vrăjitoare și așa mai departe. David se reîntâlnește cu iubirea lui din copilărie, Millie (Rachel Bilson), dar își păstrează secrete puterile. O duce în orașul viselor ei, Roma, unde continuă să arate dispreț nepăsător față de autoritate, de această dată intrând în Colosseum după ora închiderii pentru a o impresiona. Când Roland reapare pe urmele lui David, cu șovăială Griffin acceptă să facă echipă cu eroul nostru principal pentru a-l învinge pe urmăritorul lor și pentru a o feri pe Millie de la a i se face ceva rău.

Filmul conține acțiune violentă intensă, înjurături, limbaj necizelat și blasfemii, relații sexuale nemaritale sugerate, ucideri și mutilări. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.